Topsnelheid 70cc verbeteren.

rottieark

Active Member
Hallo,

Ik heb een DR70 beta ark 2009.

Setup:
dr70 (450 km ingereden)
yasuni r
19mm carb
polini hi speed vario
std koppeling.
brom vertanding
groene polini trekveren (mina hori)
Gele drukveer malossi (mina hori)
STD luchtfilter (nieuwe filter)

Het probleem is als volgt:

Ik wou vandaag een topsnelheid run maken.
Alleen kwam die maar niet boven de 85kmh
dit vindt k persoonlijk nogal sloom voor een 70cc aangezien je makkelijk 80 kan halen met een 50cc.
Hij trok hem makkelijk door tot de 75 en daarna kreeg die moeite.

Hoe kan ik hem perfect afstellen op de topsnelheid zodat ik in iedergeval boven de 90km kom?

Want 85kmh op een 70cc vindt ik nogal traag als ik het zo mag zeggen.

Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je zou kunnen kijken voor een andere vertanding. Maar ik zou hem eerst zogoed mogelijk proberen aftestellen met rolletjes drukveer enz.
K zou zelf persoonlijk gewoon een maatje strakker nemen van drukveer dan origineel.
En met je rollentjes zou ik gewoon gaan spelen wat het best rijd.
Een andere vertanding en een nog sterkere drukveer? Wat zou het resultaat zijn als je technisch na denkt?
( Antwoord, een langzamer optrekkende scooter waar van de drukveer de achterste poulie maar voor de helft in kan drukken = super over toeren.)
Het is een laagtoerige dr70 cilinder, geen hoogtoerige ..... De vertanding kan makkelijk 100 km/uur GPS aan wat de DR70 niet eens haalt.
Veel mensen denken dat er maar 1 soort 70 cc is maar het gaat om de toeren , de DR70 heeft even veel toeren als een standaard 50 cc als laagtoerige cilinder .
 
Een andere vertanding en een nog sterkere drukveer? Wat zou het resultaat zijn als je technisch na denkt?
( Antwoord, een langzamer optrekkende scooter waar van de drukveer de achterste poulie maar voor de helft in kan drukken = super over toeren.)
Het is een laagtoerige dr70 cilinder, geen hoogtoerige ..... De vertanding kan makkelijk 100 km/uur GPS aan wat de DR70 niet eens haalt.
Veel mensen denken dat er maar 1 soort 70 cc is maar het gaat om de toeren , de DR70 heeft even veel toeren als een standaard 50 cc als laagtoerige cilinder .
DR70 kan de 100 wel aantikken.
Maar is inderdaad een laagtoerige cilinder en draait rond dezelfde toeren als een 50cc.

Hier komt binnenkort ook een hoogtoerige 70cc op aangezien het toch niet voor op de straat is en zonder kenteken is.
 
Een andere vertanding en een nog sterkere drukveer? Wat zou het resultaat zijn als je technisch na denkt?
( Antwoord, een langzamer optrekkende scooter waar van de drukveer de achterste poulie maar voor de helft in kan drukken = super over toeren.)
Het is een laagtoerige dr70 cilinder, geen hoogtoerige ..... De vertanding kan makkelijk 100 km/uur GPS aan wat de DR70 niet eens haalt.
Veel mensen denken dat er maar 1 soort 70 cc is maar het gaat om de toeren , de DR70 heeft even veel toeren als een standaard 50 cc als laagtoerige cilinder .
Ik zou gewoon gaan zoeken naar de juiste afstellen met de rollen en drukveer .trekveertjes maken niet zo veel uit voor topsnelheid.
Het resultaat zou ik niet kunnen weten. Ik zou eerst maar naar de drukveer gaan kijken. Als dat allemaal niet helpt verpanding.
Maar zoals je al zegt zou je makkelijk 100 moeten kunnen met deze vertanding.

Nog 1 ding stel 1 ding tegelijk af. Andere drukveer betekent namelijk ook andere rollen.
 
Ik zou gewoon gaan zoeken naar de juiste afstellen met de rollen en drukveer .trekveertjes maken niet zo veel uit voor topsnelheid.
Het resultaat zou ik niet kunnen weten. Ik zou eerst maar naar de drukveer gaan kijken. Als dat allemaal niet helpt verpanding.
Maar zoals je al zegt zou je makkelijk 100 moeten kunnen met deze vertanding.

Nog 1 ding stel 1 ding tegelijk af. Andere drukveer betekent namelijk ook andere rollen.
Ja dat laatste weet ik inderdaad, zijn genoeg mensen die een nieuwe drukveer erop zetten en erdan gelijk uithalen omdat het "niet" goed loopt.
 
Een andere vertanding is echt niet nodig, lang zat.

Normaal zou je bij een dr70 een malossi wit drukveer pakken op Minarelli. Daar stel je vervolgens je rollen op af.

Als jij nu van Geel naar wit gaat en je rollen zo laat dan zakken je toeren al en zit je waarschijnlijk goed :)
 
Beste rottieark
Heb jij de Begrenzer uit je uitlaat Demper gehaalt ?
Yes, De begrenzing heb ik uit de demper en de uitlaatbocht gehaald.
Post automatically merged:

Een andere vertanding is echt niet nodig, lang zat.

Normaal zou je bij een dr70 een malossi wit drukveer pakken op Minarelli. Daar stel je vervolgens je rollen op af.

Als jij nu van Geel naar wit gaat en je rollen zo laat dan zakken je toeren al en zit je waarschijnlijk goed :)
Heb toenstraks de witte drukveer gemonteerd en liep niet best, moet morgen maar is ff afgaan stellen. gaat nu beetje moeilijk om 02:14
 
Back
Top