Top 5 Beste scooters

GerhardSP2WRC

Well-Known Member
Heey,,

Ik heb ff een vraag. Op internet heb ik gezocht naar de top 5 beste scooters, kwa rijgedrag onderhoud en gebruikersgemak. k'Heb alleen niks kunnen vinden. Weet iemand toevallig waar je zoiets kunt vinden?

Alvast bedankt Gerhard.
 
Advertisement - register to remove this

Een merkscooter loopt gewoon goed, en blijft gewoon heel als je het std houd.
Dus als je gewoon 45 wil rijden, koop er dan gewoon 1 die je zelf mooi vind.

Als je hem wat wil kietelen is er voor piaggio en minarelli meer keuze dan de meeste
andere merken die niet met een piaggio of minarelli motor werken.

Dan heb je nog 2Takt en 4Takt.

Bij een 4T zit het nou juist andersom, een voor een chinese 4t is er meer opvoerspul
op de markt als voor de merkscooters. (dat wil niet zeggen dat ze beter zijn als de
merkscooters natuurlijk)

4T loopt wat zuiniger als een 2T, en je moet niet constant de oliebijvullen.
Bij een 4T moet je na ongeveer 3000Km wel je olie verversen.
 
Ja, maar een 'leek' is niet helemaal terecht. k'Rijd nu speedfight 2 wrc. Maar is er nergens een poll over dit onderwerp ofzo?

BvD Gerhard

je hebt geen race ervaring bedoel ik ermee, en dan is weglegging en betrouwbaarheid van alle scooters voor dagelijks gebruik vrijwel gelijk.

ik zou gewoon de speedfight houden als je hem niet echt heel snel wil gaan maken.

wat is eigenlijk je doel, met het weten van de beste 5 scooters?
 
Okee, k'ben dan idd een leek :p

Wat ik daarmee bedoel? Als ik vraag aan iemand wat is de beste scooter, zegt diegene, een aerox, want me oom heeft er een. snap je, kwilde graag top 5 scooters. bijv een poll waar meerdere mensen op gestemd hebben, dan heb je een vrij betrouwbaar beeld van een scooter. Maar mensen die ik spreek zeggen, 4tact is niet op te voeren?! dat klopt dus niet?

Igg bedankt voor de reactie's

Ps, mn scooter mag wel aardig doorrijden hoor, beetje raceervaring :p
 
koop een zip, met weinig inspanning aardig snel te maken en is alles voor te krijgen (piaggio)

een top 5 scooters bestaat niet, iedereen heeft zijn eigen top 5. misschien kan je eens bij consumenten bond kijken als je het perse wil weten.
 
top 5 scooters is er niet. :D wel top merken, maar daar heb je ook weer goede en slechten van, verder kun je pas een top 5 samentellen als je weet welke eisen je scooter moet hebben, moet ie makkelijk zijn om te sleutelen, veel (goedkope)onderelen. etc

dus dat ligt helemaal aan jezelf

( + het feit dat iedereen aerox zegt maar daar ben ik het persoonlijk dan weer niet mee eens)
 
Dat klopt niet nee. Voor een scooter is het misschien wel lastig omdat er nog bijna niks voor is te krijgen, maar als dat er eenmaal is kun je ook een 4tact snel maken. Zit je natuurlijk wel meteen aan een hoop meer CC's.


Dan ben je toch verkeerd geinformeerd.
Voor de chinese 4Takt scooters is al een hele berg opvoerspul te krijgen hoor.
 
Kan je ook niet vergelijken met elkaar.
Want een 4T werkt nu gewoon compleet anders.

Want een andere cilinder op een 2T heeft een heel andere invloed als eenandere
cilinder op een 4T. Een andere cil op een 2T beinvloed de spoeling.
Bij een 4T moet je dat dan gaan zoeken in de kop en nokkenas.

Als je nu wil bedoelen dat er voor de 4T chinese scooters, minder High-End race materiaal
te krijgen is, heb je gelijk ja.

Anders niet hoor.

Als er voor de 2T 10 verschillende cilinder bestaan die allemaal ongeveer
hetzelfde presteren, wil dat dan zeggen dat er 'Veel' te krijgen is?
 
Kan je ook niet vergelijken met elkaar.
Want een 4T werkt nu gewoon compleet anders.

Want een andere cilinder op een 2T heeft een heel andere invloed als eenandere
cilinder op een 4T. Een andere cil op een 2T beinvloed de spoeling.
Bij een 4T moet je dat dan gaan zoeken in de kop en nokkenas.

Als je nu wil bedoelen dat er voor de 4T chinese scooters, minder High-End race materiaal
te krijgen is, heb je gelijk ja.

Anders niet hoor.

Als er voor de 2T 10 verschillende cilinder bestaan die allemaal ongeveer
hetzelfde presteren, wil dat dan zeggen dat er 'Veel' te krijgen is?

Jij weet net zo goed als ik dat er voor een 4 takt scooter veel minder snelle spullen te verkrijgen zijn :)
 
Jij weet net zo goed als ik dat er voor een 4 takt scooter veel minder snelle spullen te verkrijgen zijn :)

De meeste straatsetupjes die je monteerd op de 2Takters kun je ook bij de 4Takers vinden hoor.

enkel de race spullen bij voor de 4T scooters <100cc zijn er bij mijn weten nog niet.
Maar de laagtoerige 70cc met bijhorende pijpen kun je bij de 4T ook vinde:

80cc, kop met grote kleppen, snelle nokkenasjes, snelle cdi's/ontstekingen, carbjes, vario, poulies, koppeling, uitlaat,....


Dus als je bedoeld de snellere setupjes en de race setupjes zijn minder te krijgen geef ik je gelijk, zoals ik een paar post's terug gedaan heb.

Anders begrijp ik je niet nee.
 
Back
Top