Top performance of Malossi 80cc? Welke is het beste

Henkie-T

Member
Hallo, ik heb een zip 50cc alleen vind ik deze een beetje traag. Daarom ben ik op zoek naar een 80cc cilinder. Tijdens het zoeken kwam ik uit op de 80cc van top performance en die van malossi. Het prijs verschil is vrij groot de malossi cilinder kost namelijk 100 euro meer dan de top performance. De malossi cilinder is gemaakt van aluminium en die van top performance van gietijzer. Heeft iemand ervaring met een van deze 2 cilinders en welke is het verstandigste om te nemen qua performance en duurzaamheid.

Bouwjaar: 2013
carburateur model
 
Advertisement - register to remove this

Ze zijn volgens mij het zelfde, en presteren volgens mij ook het zelfde.

Verschil zit hem in het materiaal gebruik, daarom is de top performance goedkoper en minder duurzaam en de malossi duurder en duurzamer

Top performance is een giet ijzeren cilinder. Wand is dat ook.
Malossi is alu met een harde nykasyl wand erin. Ook het zuigertje en de veren zijn duurzamer bij de malossi..

Alleen de vraag is hoe lang wil je ermee rijden.. Als beiden bij 50.000K tegen hun einden lopen was de top performance goedkoper.
Maar dan moet je 100.000 km willen halen wil de malossi cilinder meer meerwaarde hebben.

Voor de malossi heb je wel een bijpassende malossi nokkenas voor als je meer wilt.

Bij de top performance is geen nokkenas voor te krijgen.. Dan moet je meer aan de naraku denken of wellicht ook de malossi.
 
Ze zijn volgens mij het zelfde, en presteren volgens mij ook het zelfde.

Verschil zit hem in het materiaal gebruik, daarom is de top performance goedkoper en minder duurzaam en de malossi duurder en duurzamer

Top performance is een giet ijzeren cilinder. Wand is dat ook.
Malossi is alu met een harde nykasyl wand erin. Ook het zuigertje en de veren zijn duurzamer bij de malossi..

Alleen de vraag is hoe lang wil je ermee rijden.. Als beiden bij 50.000K tegen hun einden lopen was de top performance goedkoper.
Maar dan moet je 100.000 km willen halen wil de malossi cilinder meer meerwaarde hebben.

Voor de malossi heb je wel een bijpassende malossi nokkenas voor als je meer wilt.

Bij de top performance is geen nokkenas voor te krijgen.. Dan moet je meer aan de naraku denken of wellicht ook de malossi.
Bedankt voor het antwoord. Ik ben niet van plan om er 100.000 km mee te rijden. Wat is het verschil qua inrijden en warmlopen tussen gietijzer en aluminium.
 
Gietijzer is iets langer. (zou ik zelf 1000km aanhouden) (merkte dat mijn originele cilinder van piaggio bij 500km ook nog al erg rauw was)
Voor de alu is dit korter, wegens de geharde wand die erin zit, deze hoeft alleen een beetje gepoetst te worden en geld ook voor de zuigerveren.
Maar zou dan zeker 500km aanhouden. Misschien zou het kunnen met 300 - 400km.
 
Gietijzer is iets langer. (zou ik zelf 1000km aanhouden) (merkte dat mijn originele cilinder van piaggio bij 500km ook nog al erg rauw was)
Voor de alu is dit korter, wegens de geharde wand die erin zit, deze hoeft alleen een beetje gepoetst te worden en geld ook voor de zuigerveren.
Maar zou dan zeker 500km aanhouden. Misschien zou het kunnen met 300 - 400km.
oké ik las ergens dat je tijdens het inrijden een snelheid van maar 30 tot 50 km per uur mag aanhouden. Dan vind ik 1000 km wel erg veel.
 
Ja dat eerste klopt. Komt omdat je de motor niet volledig mag belasten.

Zou 1000km aanhouden omdat ik bij mij zelf merkte dat de cilinder bij 500km niet echt ingereden was. En de originele piaggio cilinder is van gietijzer. Hoe je dat merkt? Normaal zou de cilinder / motor soepel moeten draaien als die goed is ingereden. Maar dat was bij 500km zeker nog niet het geval.

Dat komt denk ik ook omdat het toerental van een 4takt niet echt hoog is ten opzichte van een 2takt motor. Bij een 2takt merkte ik duidelijk dat na 500km al beter begon te lopen.
 
Back
Top