Tomos quadro van 25 km/u naar ong. 50 km/u?

Kdoggy

Well-Known Member
Yow,
ik heb een tomos quadro van mijn nicht overgekocht, maar hij kan maar 25 km/u en dat vind ik echt te weinig. Ik wil minimaal 50 km/u hebben. Weet iemand mischien een manier om dit te doen? Want ik weet echt bijna niks van brommers. Het is nu trouwens een snor.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Melf, je link werkt helaas niet...

@Kdoggy:

Je kan er een 22 tands achtertandwiel opzetten+ een snelle imitatie uitlaat.
Deze lijkt origineel maar heeft een snellere bocht en maakt ook nog eens een standaard geluid.
Hiermee moet je wel rond de 50 uitkomen.
Wil je nog sneller kan je denken aan een grotere carburateur
en een leuk uitlaatje.
Met dat tandwiel lever je trouwens trekkracht in maar ga je hoger op topsnelheid.

M.v.g Joeri
 
cilinderkop vervangen met die van een brom type, in een snor zit een halve maan. das wel een grote begrenzer

en dan idd wat tgb-tje zegt bij de fietsen maker een standaart snel uitlaat halen, zien er het zelfde uit en rijden prima.

dit is de zelfde toepassing die ik gedaan heb bij de brommer van een vriendin van me, en rijd echt super.
 
50 ga je niet zomaar halen met wat kleine aanpassingen op een originele snor. met een andere uitlaat goed afgesteld zul je rond de 35 - 40 gaan.
als je echt een stuk harder wil moet je ergens een brom cilinder op de kop zien te tikken, dat scheelt een heel stuk. dan trekt die ook veel beter op.
 
als ik dit eronder doe gaat hij dan harder?

Techno Circuit (Uitlaten) t.b.v. Tomos - A35 €. 41.50
Pakkingset (Pakkings-sets) t.b.v. Tomos - A35 €. 5.95
Eurokit 50cc (Cilinders) t.b.v. Tomos - A35 €. 64.50
Dellorto SHA 16/16 (Carburateurs) t.b.v. Tomos - A35
 
pipos snor en brom cil zijn hetzelfde.

alleen de kop, ontsteking en carb zijn begrenst. En uiteraard die lelijke auspuff

@ ts jaa dan gaat hij hardetr.

maar beter koop dan meteen een 70 airsal net zo duur.
En zoek ff voor 2ehands spul nieuw is echt veel te duur .

denk met deze setup dat je , mits goed afgesteld wel de 70 haalt.
 
ja dan gaat ie harder ,maar nodig is dat niet :p


wat je iig kunt doen is andere uitlaat (snelle of imitatie snel) , en ander achtertandwiel. nieuwe kost spul voor tomos echt geen flikker hoor , beter nieuwe spul , dan weet je zeker dat het goed is.

gebruikte cilinders kunnen versleten zijn of wat dan ook , gebruikte uitlaat kan krom zijn , deuken in zitten, verstopt zitten..

voor zo weinig geld wat tomos spul kost zou ik geen risico willen nemen , het geld wat je dan bespaard met gebruikt spul betaal je dan later dubbel weer terug , dus wat is duur ;)
 
Als je op een rollerbank komt met 50 cc cilinder en ze checken dit, dan ben je best wel de lul.
Je hebt dan de verkeerde verzekering omdat je 50 cc rijd.

OF praat ik nu dikke bs :p

bter dan gewoon alleen je kop en uitlaat veranderen zoals arthur al zei
 
en dan nog , of je nu 50 of 1000 cc hebt , je gaat op de rollenbank, aan de hand daarvan bepalen ze wat voor bekeuring je krijgt , het motorblok komt helemaal niet meer los tegenwoordig..

en snor is idd ook 50cc ,sterker nog , brom en snorcilinder zijn gelijk tegenwoordig.

verder kun je gewoon de kop gebruiken die erop zit
 
22 tands is veel te klein , std zit er 31 op , beter zet je er 28 op om m nog een beetje normaal te laten trekken. 22 is voor het eerste type blok (brom) en daar zat std ook nog eens 28 op...

een andere kop is helemaal niet nodig..
 
neenee melf das bs

snorkop zit een hap uit, n heeft mindere squish dan de bromkop

beter als je een bromkop hebt, die ook nog afvlakken.

moment ik zoek f picca

edit klar

links is een snorkop te zien, rechts brom.
Zoals rechs te zien is is er een opstaande rand naast de verbrandingskamer.

Cilinderkoppen.jpg


en dan mij foto:

links is mijn gedetoneerde snorkop, duidelijk de vreemde met een hap eruit verbrandingskamer te zien. Rechts is een echte hoge drukkop, de opstaande rand vd bromkop is helemaal afgevlakt/schuurt tot de optimale hoogte welke zorgt voor een squish van 0.6mm

nyg182.jpg
 
Last edited:
als ik het goed zie is die rechte kop van een oud type blok (die kleine ronde cilinders) en die linkse kop van een nieuw type blok.


@: hellarace 89: brom cilinders zijn wel degelijk anders als snorcilinders hoor, zowel bij oud als nieuw type.
 
Back
Top