Tomos Opvoeren

Sily

Sily isn't stupid, right?
Ik heb nu een Tomos Youngst'R (a35) snorfiets. Alles wat er nu op zit is standaard, maar om het toch sneller te maken dan 30km/h heb ik een paar dingen gedaan.
- Spruitstuk versmalling eruit gehaald
- Ontsteking op brom gezet
- Bij de filter die versmalling eruit gehaald

Het enigste probleem is dat hij nog steeds 30km/h gaat. Natuurlijk weet ik om een snor echt optevoeren moet er een andere uitlaat, carburateur, spruitstuk & cilinderkop erop. En ik ben dat uiteindelijk ook van plan, maar toch vroeg ik me af hoe kan het toch dat hij nog steeds maar 30km/h gaat. Is er misschien nog iets wat ik kan veranderen zonder dat ik een onderdeel of iets moet kopen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou er een speedy uitlaat onder doen. Dat is de makkelijkste en goedkoopste manier. Of je zou wat trekkracht in moeten leveren door de tandwielverhouding aan te passen. Wil je nog harder zou je er ook een ontgrensd membraan in moeten doen, carb vervangen of uitboren (sowieso een iets grotere sproeier) en de cilinder en cilinderkop vervangen
 
Hogedruk kop zou je ook nog kunnen halen
Ik had een tomos alles onbegrensd en liep 43 gps
Met standaard snelle uitlaat


Youngster heeft een a55 cilinder.. En daar zit geen verschil in de cilinder kop, die een zelfde verbrandings kamer heeft als de brom versie.
Belangrijkste is ook om op de tandwiel verhouding te letten.. Anders heb je kans dat hij op top harder op toeren gaat draaien en dus slechter gaat lopen.

En prop eruit is sproeier omhoog. En zuiger valt ook niet te veranderen omdat het een zuiger gestuurde cilinderkit betreft.

Dus een 22mm uitlaat en tandwiel achter kleiner zou ik eerder aan beginnen. Weet verder niet hoe dik de kop pakking is. Misschien kan deze ietsie dunner om het zelfde effect te hebben als een HD kop.
 
Back
Top