Tomos achterwiel

Tomos15

New Member
Hallo, ik heb net de achterband van m’n tomos A35 vervangen. Het monteren van m’n achterwiel ging moeilijker dan verwacht. En op dit moment zit mijn achterwiel een beetje scheef. Ik weet niet of je het goed kan zien op de foto maar het wiel zit niet helemaal recht onder het spatbord, kan ik er zo mee door of moet ik het opnieuw proberen?
IMG_4268.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Kijk of de band rondom mooi aansluit bij de velgrand.
Zo nee, de band wat leeg laten lopen en als hij ergens wat dieper zit met die zijde met de band op de grond slaan.
 
Kijk of de band rondom mooi aansluit bij de velgrand.
Zo nee, de band wat leeg laten lopen en als hij ergens wat dieper zit met die zijde met de band op de grond slaan.
Ja hij sluit overal mooi aan. Alleen zit ie volgens mij een beetje scheef onder het spatbord, dat heeft toch niks te maken met hoe de band in de velg zit?
 
@Tomos15
Zie onderstaand filmpje. Vanaf 5:30 minuten.
Zo te zien moet je de as aan de linkerzijde iets verder naar achteren trekken waardoor het wiel meer naar rechts komt te staan.
De kettingspanner kan de veroorzaker van het probleem zijn door onjuiste plaatsing.
Misschien heb je tijdens het terugplaatsen een foutje gemaakt of iets over het hoofd gezien.
Succes...
 
Volgens mij zit hij iets verder naar voren en niet helemaal naar achter gedrukt
Als de velg niet helemaal voorin zit dan zou ik zeggen dat de achterbrug krom is, aangezien de hele velg scheef lijkt te zitten.

Als de velg wel helemaal voorin zit kan het zo zijn dat de velg aan 1 kant iets naar beneden hangt. Misschien kan je dan het wiel monteren terwijl het wiel op de grond staat.
 
Back
Top