Als ik eerlijk ben heb ik een aantal schakels eruit gehaald omdat ie zo slap stond. Het wiel staat eerder wat meer naar voren dan achter. Ik heb wel veel lopen klooien met het achtwiel, er kan dus wat veranderd zijn. Hoe kan ik het beste aanpakken?Zijn het aantal schakels van de oude en nieuwe ketting hetzelfde?
Als je de ketting spant, komt het wiel verder naar achter en dus de remkabel strakker.
Dit kun je bijstellen met het moertje achter bij dat armpje waar je een pijl bijgezet hebt of eventueel bij de remhendel van de achterrem.
begin met goed kijken?!Als ik eerlijk ben heb ik een aantal schakels eruit gehaald omdat ie zo slap stond. Het wiel staat eerder wat meer naar voren dan achter. Ik heb wel veel lopen klooien met het achtwiel, er kan dus wat veranderd zijn. Hoe kan ik het beste aanpakken?
Hij zit inderdaad inderdaad nu in de plaat vast, hij staat nu in vaste stand. Sorry voor de vage uitleg. Is er nu een manier dat ik dit oplos zonder een hele nieuwe remView attachment 77983
ik bedoelde zèlf kijken, maar kennelijk post je puzzels voor ons? ik heb nèt geen 3d beeld, maar loopt die bout daar niet klem/aan?
die remarm (dat roestige ding) maakt al een rare knik naar de ankerplaat (dat zwarte ding waar die bout dus in ieder geval erg dichtbij komt) is die krom/heb je hem andersom gemonteerd? (je kabel loopt er ook niet mooi recht naartoe)
ook staat die remarm best ver naar voren, is dit in de vaste stand, of is je rem in deze foto nog vrij? als je remschoenen (èn je trommel) te ver versleten zijn, komt je remnok dwars tussen je schoenen te staan en blijft ie ook staan (en naait ie ècht vast!), zelfs als je as vrij draait.
Ja, ik kan hem loskrijgen als het wiel los gaatstaat die bout daar nou vast of niet?!
als het die bout is, ringetje tussen kabel en arm zodat bout niet te ver naar die ankerplaat gaat. (volgens mij zat het bij mijn Tomos Luxe, zelfde rem) ook zo.Ja, ik kan hem loskrijgen als het wiel los gaat
Post automatically merged:
.
Oké ga ik proberen bedankt!als het die bout is, ringetje tussen kabel en arm zodat bout niet te ver naar die ankerplaat gaat. (volgens mij zat het bij mijn Tomos Luxe, zelfde rem) ook zo.
maar het kan nèt zo goed een rotte kabel zijn, heb ik ook gehad met mijn Tomos...
Ik heb hem losgedraaid maar tijdens het losdraaien brak de moer af. Is er een andere stevige manier om de draad en de rem vast te maken?als het die bout is, ringetje tussen kabel en arm zodat bout niet te ver naar die ankerplaat gaat. (volgens mij zat het bij mijn Tomos Luxe, zelfde rem) ook zo.
maar het kan nèt zo goed een rotte kabel zijn, heb ik ook gehad met mijn Tomos...
volgens mij heb je gelijk!En moet de bout ook niet andersom zitten , met het moertje aan de buitenkant , dus de kabel aan de andere kant van de hevel ?
daar moet je mee oppassen: als de hevel eenmaal te ver gaat, is dàt het teken dat je schoenen en/of je trommel te ver af-/uitgesleten zijn. dan kan je je remnok dwars tussen je schoenen trekken en dan blokkeert je rem en komt hij never meer los!Ook zou ik de hevel , als hij met tandjes op de remas zit , iets verder naar achteren zetten ,op de as , zodat de afstand van de bout , naar het punt waar de kabel uitkomt , groter wordt . En gelijk het asje in de lagering smeren , als je het toch los hebt .
Ben ik helemaal met je eens , alleen moet je hem niet zover laten komen , of juist verder dat je de nok 'over de kop" kan trekken . Maar zoals ik nu op de foto meen te zien , heb je amper 1 cm om de kabel aan te trekken . Wat dus zou betekenen , wat je al eerder zei , dat de voering bijna op is . En zie ik op de foto , de hevel ook tegen het frame aan komen , zit daar een beetje vreemd , lijkt mij dat de hevel dan niet verder kan .daar moet je mee oppassen:
Ik heb een nieuwe kabel er op gelegd, hij lijkt nu goed te remmen alleen hij loopt nu heeeel licht aan. Eerst draaide het achterwiel wel stationair, alleen nu net niet meer. Is dit een probleem? En de rem hevel is nu nog meer naarals je het bovenaanzicht ziet, zie je dat die arm "achter" het "oor" van de achterbrug langs gaat.
aangezien hij maar tot halverwege de tegenhouder van de remkabel beweegt, valt de slag op zich wel mee.
juist als de slag zo groot wordt voordat hij pakt (en je die arm een tandje op gaat schuiven) kom je in het bereik waar je nok eerst klem en daarna over de kop gaat. (maar ik wist bij "klem" al hoe laat het was hoor..)