Tomos A35 start probleem

Chevyr

Well-Known Member
Hallo,

Heb 1 jaar terug een Tomos A35 aangeschaft. Liep toen nog prima na 1x kicken. Naderhand werd het van 1x kicken naar 10x kicken en duurde het ook een tijdje voordat de Tomos ook echt in de volle toeren kwam..

Twee weken terug startte ik mijn Tomos en ik kwam na 200 meter stil te staan. Ik krijg hem sinds dien ook niet meer aan gekickt.. Ik heb onlangs de carburateur helemaal schoon gemaakt, bougie gecheckt en gekeken of de uitlaat niet verstopt zat.

Ik weet nog wel dat er bij het opstarten wit rook uit de uitlaat kwam (maar dat is normaal toch? bij een koud blok). Ook lag er elke morgen een zwarte vlek op de vloer onder de Tomos (Olie / benzine).

Help me? x|
 
Advertisement - register to remove this

Het lijkt erop dat je langzaam compressie hebt verloren door; óf versleten pakkingen, óf een versleten cilinder. Versleten pakkingen zijn niet echt aan de orde als je het spul nooit los hebt gehad. Als ik jou was zou ik de cilinder checken en als het nodig is een nieuwe zetten. Honen heeft niet echt zin bij zulke goedkope cilindertjes.
 
Ik heb ook een keer de demper uit de uitlaat gehaald. Is daardoor de compressie verloren?
Aan de linker kant lekt er olie, dus denk dat VTW keerring lek is? Maar dat is alsnog niet de oorzaak waardoor de brommer niet meer start.
 
Last edited:
haal de cilinder er eens af , deze kan versleten zijn , of mischien vol met kool zitten.

de cilinder die er std op zit zou ik mits versleten juist WEL laten honen , de std cilinders zijn namelijk zeer goed!
 
Back
Top