Tomos A35 choke werkt niet en gas blijft gas geven.

yung1

New Member
Heb n Tomos A35 gekocht tijdje geleden, deed het eerst prima toen kreeg ik start problemen uiteindelijk opgelost en nu heb ik dit probleem.
: De choke wil er niet meer opvallen en wanneer ik een bepaalde hoeveelheid gas geef en dan weer terugtrek blijft hij evenveel gas geven (erg gevaarlijk dus)
Ik heb toen dus de gashendel en gaskabel verandert en niet heel lang daarvoor de carburateur maar het probleem blijft.


Alle tips, ideeën en suggesties zijn welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Misschien een geval van vals lucht , als je gasschuif goed terug komt in de carb. Is het een 2 takt kijk dan goed naar je krukas keeringen en je inlaat traject.
 
Dan heb je je choke en gasschuif niet goed zitten lijkt me. Als je de gasschuif losmaakt aan de bovenkant dan zit daar een haakje aan. Als je de schuif erin drukt dan moet je de choke naar beneden drukken.

Het haakje valt dan precies in het gat van de choke. Dit kun je zien als je aan de luchtfilter kans naar binnen kijkt.
 
Is het wel de originele carburateur?
Zo ja, dan zit het choke en gasschuifmechanisme apart...

Je hebt (origineel) dus een aparte hevel aan het stuur om de plunjer van de choke te kunnen bedienen.
(open en dicht)
Als deze niet meer goed terugschuift en de plunjer het extra kanaal niet meer afsluit, kun je het best alles van de choke demonteren en controleren op e.v.t. onregelmatigheden, dit is idem voor de binnenkabel van de choke.
Goed reinigen en later met bijvoorbeeld WD40 o.i.d. inspuiten. Moet immers goed kunnen bewegen/schuiven!
(dit is tevens ook toepasbaar op het gasschuifmechanisme van de carburateur)
 
Last edited:
Back
Top