Tomos a35 eerste 50meter

Hoi,

ik heb sinds kort een Tomos brom a35 uit 2005. Hij rijdt helemaal top en ben er over het algemeen heel tevreden mee.
Hij start koud vrijwel altijd in 1 a 2x kicken, meestal laat ik hem dan een minuutje pruttelen om warm te worden.
Ik moet namelijk een heuvel van 3 meter op om mijn garage te verlaten. Meestal kom ik die heuvel zonder te veel moeite op maar als ik dan boven ben moet ik 50 a 100meter 15km per uur rijden. Als ik dan gas probeer te geven stopt hij er mee na die 50meter rijd hij wel gewoon weer volgas. Ik heb trouwens sowieso wel last met op een normaal tempo wegrijden maar die heuvel maakt het nog een stukkie erger. Als hij warm is trekt hij sowieso wel erg snel op dan zit ik in een paar seconde wel op mijn max. Als mensen tips hebben hoor ik het graag, de carb is laatst nog schoongemaakt. Volgens mij zit de standaard sproeier er nog op.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Als je die heuvel op bent , komt dan de choke met het gas minderen ook omhoog ? Lijkt me dat hij er toch wat langer op moet staan.
Heb je al een bougie kleur test gedaan , om te kijken of je sproeier goed is
 
Als je die heuvel op bent , komt dan de choke met het gas minderen ook omhoog ? Lijkt me dat hij er toch wat langer op moet staan.
Heb je al een bougie kleur test gedaan , om te kijken of je sproeier goed is
Volgens mij komt de choke al gelijk na het starten en een beetje gas geven alweer omhoog. Dus ver voordat ik überhaupt probeer de heuvel op te rijden. Heb de bougie test gedaan en dat lijkt te kloppen, heb dit overigens alleen getest toen ik een paar 100meter volgas liep, dus niet wanneer het probleem zich voordoet. Heeft het nut om de bougie test te doen zonder gereden te hebben?
 
Volgens mij komt de choke al gelijk na het starten en een beetje gas geven alweer omhoog. Dus ver voordat ik überhaupt probeer de heuvel op te rijden. Heb de bougie test gedaan en dat lijkt te kloppen, heb dit overigens alleen getest toen ik een paar 100meter volgas liep, dus niet wanneer het probleem zich voordoet. Heeft het nut om de bougie test te doen zonder gereden te hebben?
Oke ben net ff weg gereden, als ik de choke ff met mn voet iets langer nabeneden druk duw loopt ie gwn top.
 
Back
Top