This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Toerenteller

hebo-rox-04

cycling sucks
Hey,

Ik ben een trotse bezitter van mijn aerox r 2004.:winner:
Maarrrr omdat ik altijd problemen heb met mijn afstelling(late afstellen 1 week goed daarna zakt ie weer in:?) Wil ik graag mijn blok in de gate houden kwa toeren verloop. Maar omdat mijn aerox geen toerenteller heeft wil ik er graag een opbouwen(ik ben groot fan van tellertjes:L).

mijn vraag is dus, Hoe kan ik er een toerenteller op maken, en wat zal het mij gaan kosten(stage6 zijn allemaal 80 euro(vink veel).

Ik hoor mensen praten over cdi onsteking(die heb ik een) en pinnetjes en draatjes om de bougie:?

Ik snap er niks van. Hopelijk weet iemand van jullie een oplossing.

Alvast bedankt.

een toerenteller zelf maken zouw ik gewoon uit je hoofd laten je moet goed weten waar je mee bezig bent anders werkt het toch niet.
En stage 6 en hebo toerentellertje met tempratuur meeting is allemaal ROTZOOI na mijn mening dan is nogal onbetrouwbaar en gaat snel kapot.
Wil je een goede toerenteller hebben koop je dan tweedehans een mooie AIM toerenteller, die kosten dan wel 150 euro nog 2de hans ofzo maar dan heb je teminsten wel wat.

Als je stage6 tellertjes al duur vind
Sowieso, dat geld kun je beter steken in het beter afstellen van je scooter dan in een toerenteller (wat heb je eraan op een straatscoot)

En stage 6 en hebo toerentellertje met tempratuur meeting is allemaal ROTZOOI na mijn mening dan is nogal onbetrouwbaar en gaat snel kapot.

ik heb zelf een toerenteller van koso, kostte volgens mij 90euro, en gebruik ik inmiddels al bijna 2 jaar. hij ziet er ook nog eens vet uit:

links is de toerenteller met temperatuur, rechts dezelfde versie maar dan snelheid en afstand:

[IR]http://i38.tinypic.com/21cbi8g.jpg[/IR]

Ooit gehoord van een ontstoorde bougie? Dat het snel kapot gaat licht aan jezelf, als je er normaal mee omgaat is er niets aan de hand. Ik heb nu al enkele maanden de Stage6 Temperatuur/Toerenteller, heeft tot nu toe altijd netjes gewerkt. Hij flipt af en toe wanneer je de scooter start (dan geeft hij een halve seconde 20.000rpm (of nog meer) aan), afgezien daarvan is prima speelgoed! :~

heb er net 1 opgezet maar heb de kabel mooi dicht bij de bobine zitten en de teller links op de binnenkuip geplaats dan zit ie niet zo in de regen

Stage6 toeren / temp teller is misschien van mindere kwaliteit dan een AIM, maar dat mag ook wel voor die prijs
Verder als je goed omgaat met je spul blijft alles wel heel, als je het de hele tijd in de regen laat staan etc. dan gaat het idd na een tijdje kapot....

Verder is een toerenteller niet moeilijk aan te sluiten, aangezien het kabeltje, meen ik, altijd om de bougie kabel gedraaid wordt.
Verder is 80 euro voor een toerenteller ook niet echt veel hoor kijk bijv. maar eens naar een AIM tellertje, die kosten nieuw al vaak zo'n 150 euro.