This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

toeren/v hebo&trekveertjes

dna_mario

Well-Known Member
op hoeveel toeren loopt een hebo-ovaal op zn best ?

mijne draait er nu zo'n 10.000 maar denk dat het wel harder mag ,
bij het optrekken doet hij er maar 9000 pas later gaat hij hoger

ik heb nu gele malossi veertjes zitten
ik vind m nog te vroeg aangrijpen
kan ik malossi zwart steken ? dat is 9000tpm d8 ik ?
 


welk toerental jouw scooter het beste op draait kunnen wij niet zeggen , onmogelijk , maar wat je kunt doen is of een testrun maken en kijken waar je max vermogen zit , of gewoon aan voelen wanneer hij het het beste doet , en daar stel je m op af... afstellen is verder gewoon een kwestie van gevoel en proberen..

de veertjes hebben geen eigen toerental , aangezien de drukveer , v-snaar ,variateur etc. ook invloed hebben op het gedrag van de koppeling , je kunt alleen proberen met sterkere of lichtere veren en verschillende standen eventueel. verder heeft de verdere afstelling ook te maken met het funtioneren van de koppeling , bijv. een zware drukveer zorgt er meestal voor dat zwaardere veren juist minder goed werken..

maargoed , het is dus een kwestie van testen..
 
ik had eerst mijn originele drukveer , toen had ik een metrakit 22% gekocht , dat ging al slehcter dan de originele :s vond ik maar raar , terwijl hebo-ovaal toch wel een redelijke cilinder is

maarja .. rijd ook maar met een ixil twinner , dat zal er ook wel veel mee te maken hebben

en de veertjes hebben dus wel gewopon een toerental als het toerental word gemaakt dat de centrufigaalkracht hoger word dan die van de veertjes , komen ze in beweging ik bedoel dus het toerental van de koppeling zelf he
 

ik heb echt lang problemen gehad met mijn vorige dna daarmee.. totdat ik een malossi blauw drukveer erin had gedaan .. toen werd het al veeeel beter ...

een verstelbare koppeling maakt ook een hele bloel goed ..