Bernd
PiaPimp.
Hoi, dit is de eerste keer dat ik in het schakel topic iets post maar het gaat over de aprilia rs50 van mn buurjongen. Hij heeft hem pas aangeschaft en er zijn de volgende problemen ontstaan: Enorme rook ontwikkeling (hij heeft euro95 getankt, geen idee waar de olie toevoer vandaan komt) en met volgas geen stijgend toerental. Nu heb ik ipv een 78 een 72 sproeier in de 12mm carb gedaan. Maar dat mocht niets baten. In de uitlaat bleek een stuk pijp te zitten (los) die we er uit hebben gehaald, maar het probleem bleef zich voordoen.. lagen toeren en veel rook. Nu hebben we de uitlaat eraf gehaald en gestart, resulterend in veel rook maar wel een goede gasreactie. Nu is de vraag; Hoe komt het dat er zoveel rookontwikkeling is? De olietankslang loopt uit op het blok en niet op de carb. Dus moet hij dan mengsmering tanken ? En vraag 2 is, hoe kan het dat hij zonder uitlaat wel " goed " loopt?
Alvast bedankt
Edit:
Ook hebben wij daytona gebeld; hun reactie was dat de schakelbrommer begrenst was op de cilinder.... ?! ik heb hier nog nooit van gehoord iig... Het is een Top cilinder. Weet iemand dan misschien een leuke vervangende stnd uitlaat? Dus een begrensde Yasuni bijv?
Alvast bedankt
Edit:
Ook hebben wij daytona gebeld; hun reactie was dat de schakelbrommer begrenst was op de cilinder.... ?! ik heb hier nog nooit van gehoord iig... Het is een Top cilinder. Weet iemand dan misschien een leuke vervangende stnd uitlaat? Dus een begrensde Yasuni bijv?
Last edited: