TNT VS Braking

Advertisement - register to remove this

tja , als de TNT schijf nog goed is zou ik m niet vervangen.

als je de TNT schijf nog niet hebt lkun je deze best aanschaffen , echt slechte schijven bestaan niet.

Braking is uiteraard wel een stukje beter , en vaak ook wat mooier.

mja , die beslissing moet je zelf nemen ,dat kunnen wij niet voor je bepalen ;)
 
Ik heb momenteel nog de orginele remschijf. De van achter is echt aan vervanging toe.

Wat is er dan beter aan die van braking? Remt die echt beter dan die van TNT? Dat is voor mij het belangrijkste. Wil juist beter remvertraging hebben. Het is toch wel even een verschil van 20 euro.. Kijk als er echt geen verschil is neem ik liever de tnt. Is er wel duidelijk verschil dan heb ik liever de duurdere.
 
kwaliteit is met name beter , met remmen zul je het niet het niet echt merken.

achterremschijven zijn eigenlijk al teveel van het goeie , je remt overigens hoofdzakelijk met de voorrem,de achterrem is puur bijzaak.

een schijfrem achter is imo ook niet nodig.
 
Bij mij is het net andersom, en bij veel mensen ook denk ik.
Ga jij maar eens vol in je voorrem knijpen als je moet stoppen en zeker als het glad is.
Weet haast zeker dat je voorwiel onder je snuitje weg glijd. Daarom gebruik ik altijd eerst achter en ga dan bijremmen met voor. Staat ie in no time stil zonder gevaarlijk gedrag van de scooter.

Denk niet dat heel het gewicht van je scooter alleen door de voorrem te remmen is. Ja op een moter misschien, maar een maar is ook even een heel stuk sterker en zwaarder dan een licht scootertje.

Maar goed dan neem ik die van tnt wel, denk dat ik er zoiezo wel iets op vooruit ga met die nieuwe.
 
Toch is de voorrem 2/3 van je remvermogen als k t goed heb. Als je voor remt drukt er een stuk meer gewicht op je voorrem. En wat melf waarschijnlijk bedoelt is dat een trommelrem achter meer dan genoeg remvermogen geeft en dat daarom een schijfrem niet echt nodig is.
 
Back
Top