Keeway F-act, TNT of nieuwe Sym Orbit 2?

Boebele

New Member
Ik ben op zoek naar een scooter, 2dehands of nieuw maar ik geef de voorkeur aan 2dehands omdat ik niet wil dat mijn scooter gestolen wordt.
Ik heb een Keeway uit 2010 met 19000 km op de teller voor 500 en een TNT uit 2018 met bijna 18000 km op de teller voor 850 proef gereden. Reden allebei prima, maar ik heb geen verstand van scooters. Bij de 1e waren de wielen recent vervangen en de verkoper was een aardige relaxte gast. De 2e kwam een beetje met verkooppraatjes en vond ik niet zo relaxt.

Verder heb ik ook naar de SYM Orbit 2 gekeken, die natuurlijk wel weer een stukje duurder is maar wel nieuw.

Wat zouden jullie me adviseren? Ik ga gem. 10 km per dag met de scooter rijden.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Je geeft de voorkeur aan een tweedehands omdat je niet wilt dat je scooter gestolen word? Wat een raar argument. Met een tweedehandse scooter heb je net zo veel kans op diefstal als met een nieuwe. Wel is het zo dat ze eerder een Vespa zullen stelen als een zip bijvoorbeeld. Heeft naar mijn mening niets te maken met nieuw of tweedehands.

Als je niet wilt dat die gestolen word, bouw dan gewoon een alarm erin. Heb ik tot nu toe bij al mijn scooters gedaan en werkt perfect. Ze hebben het 1 keer geprobeerd het snachts en toen ging ie dus af.

Ook als ze weten dat er een alarm op zit blijven ze er meestal vanaf.

Verder kan ik een sym orbit 2 wel aanraden. Rijden echt heerlijk die dingen en zijn ook redelijk handig als je lange benen hebt en bijv bij een zip tegen het stuur aankomt met de benen. Dit probleem zal je met een sym orbit 2 niet hebben.
 
Ik bedoel meer dat ik niet wil dat de scooter er te mooi of nieuw uitziet, dan stelen ze hem eerder lijkt me. Of ze stelen de onderdelen? Ik weet niet, ik heb er geen ervaring mee.
Dat de Orbit 2 lekker rijdt is goed om te weten. Hij is ook niet zo gek duur, 1400 euro. Natuurlijk wel duurder dan een 2dehands, maar als hij echt goed is dan heb ik dat geld er wel voor over.
 
Ik heb er een aantal weken geleden een aantal dagen mee gereden. (sym orbit 2). Trekkracht was zeer goed voor een 4-takt. Ben daar goed over te spreken die dingen. Ook kan je er lang op rijden zonder kramp te krijgen. Bij bijv. een yamaha neo's kreeg ik na een 45 minuten toch wel kramp aan het stuitje. Met een orbit 2 na 3 uur in 1 stuk door rijden nog nergens last van gehad.
Maak je niet te veel druk om diefstal. Als je er echt bang bent gewoon een alarm laten inbouwen.
Als je hem nieuw koopt loont het zich ook wel om hem tegen diefstal te verzekeren.
 
Mijn zoon vond de witte ook wel de mooiste echter deze was hier in België niet leverbaar als brommer (klasse B)
Enkel de snor (klasse A) was in het wit leverbaar, ik weet niet hoe dit zit in Nederland.
Als brom waren alleen de kleuren rood, blauw en zwart leverbaar, hij heeft voor de rooie gekozen.
Fijne brommer, lekker licht, niet te fors en toch ook geschikt voor mensen met wat langere benen en genoeg plaats voor een passagier.
Het enige nadeel vind ik persoonlijk de elektronische carburateur en de plaats waar de ECS gemonteerd zit.
Dit laatste is me pas opgevallen nadat de scooter al geleverd was.
De bedrading naar de ECS ziet er erg fragiel uit en zit vlak bij het achterwiel waar vocht vrij spel heeft.
 
Back
Top