Keeway F-act, TNT of nieuwe Sym Orbit 2?

Boebele

New Member
Ik ben op zoek naar een scooter, 2dehands of nieuw maar ik geef de voorkeur aan 2dehands omdat ik niet wil dat mijn scooter gestolen wordt.
Ik heb een Keeway uit 2010 met 19000 km op de teller voor 500 en een TNT uit 2018 met bijna 18000 km op de teller voor 850 proef gereden. Reden allebei prima, maar ik heb geen verstand van scooters. Bij de 1e waren de wielen recent vervangen en de verkoper was een aardige relaxte gast. De 2e kwam een beetje met verkooppraatjes en vond ik niet zo relaxt.

Verder heb ik ook naar de SYM Orbit 2 gekeken, die natuurlijk wel weer een stukje duurder is maar wel nieuw.

Wat zouden jullie me adviseren? Ik ga gem. 10 km per dag met de scooter rijden.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Je geeft de voorkeur aan een tweedehands omdat je niet wilt dat je scooter gestolen word? Wat een raar argument. Met een tweedehandse scooter heb je net zo veel kans op diefstal als met een nieuwe. Wel is het zo dat ze eerder een Vespa zullen stelen als een zip bijvoorbeeld. Heeft naar mijn mening niets te maken met nieuw of tweedehands.

Als je niet wilt dat die gestolen word, bouw dan gewoon een alarm erin. Heb ik tot nu toe bij al mijn scooters gedaan en werkt perfect. Ze hebben het 1 keer geprobeerd het snachts en toen ging ie dus af.

Ook als ze weten dat er een alarm op zit blijven ze er meestal vanaf.

Verder kan ik een sym orbit 2 wel aanraden. Rijden echt heerlijk die dingen en zijn ook redelijk handig als je lange benen hebt en bijv bij een zip tegen het stuur aankomt met de benen. Dit probleem zal je met een sym orbit 2 niet hebben.
 
Ik bedoel meer dat ik niet wil dat de scooter er te mooi of nieuw uitziet, dan stelen ze hem eerder lijkt me. Of ze stelen de onderdelen? Ik weet niet, ik heb er geen ervaring mee.