tips voor me setup (typhoon) noop in scooters.

mb-rider

Well-Known Member
hoi,
ik rij al bijna anderhalf jaar schakel maar heb sinds kort voor de lol een typhoon erbij gekocht. heb al zeer veel ervaring in schakels maar doe NOOIT wat met scooters gedaan dus qua koppeling en vario etc heb ik weinig verstand van
hmz.gif



er komt een 50cc athena (vlinder) op die nu een blowdown heeft van 30 heeft ipv 25. dus hij geeft zijn vermogen op een hoger toerental af.

wat moet ik allemaal veranderen aan me typhoon om hem gewoon lekker hard te laten optrekken etc, qua trekveren koppelingen etc??

de typhoon zelf is nu nog TOTAAL standaart en gaat niet harder dan 65
puke.gif
grin.gif


dus kort sammengevat ,
wat raden jullie aan voor spullen om deze athena 50 lekker te laten rijden.?
 
Advertisement - register to remove this

dan hebben we eerst meer info nodig ;)

welke maat carb?
welke maat sproeier
welk gewicht rollen
welke drukveer
wat voor koppeling
welke trekveertjes
hoe is het toerenverloop nu
wat voor uitlaat
 
dan hebben we eerst meer info nodig ;)

welke maat carb?
welke maat sproeier
welk gewicht rollen
welke drukveer
wat voor koppeling
welke trekveertjes
hoe is het toerenverloop nu
wat voor uitlaat

hoe bedoel je ? wat er nu standaart onder hangt?
want mijn vraag was juist wat ik ong moet doen qua rolletjes etc,:#

ik denk als je deze vragen beantwoordt dat ik er misschien zelf wel uit kom,

wat voor werking heeft de rolletjes exact ? lichtere ,zwaarder,
de drukveer?
de trekveertjes?


zou iemand me kunnen uitleggen wat de koppeling precies allemaal doet en of ik die moet aanpassen,

deze vraag stel ik omdat hij pakt nu op een lagere toerental. maar omdat de athena hoogtoerig is zal hij dus ook hoogtoeriger pas moeten pakken en gaan rijden. wat zal dan moeten worden aangepast.?

spoeltiming is 128 *
uitlaattiming is 188*
 
Last edited:
zo hoogtoerig is dit nog niet hoor , als je hier een std uitlaat op zet loopt dit vrij normaal..