tgb scooter

erik1972

Well-Known Member
beste kenners
heb sinds vandaag een nieuwe scooter gekocht
een tgb 101
nu was ik vanavond aan het rijden en onderweg sloeg hij af
na 1 minuut kon ik hem weer starten en deed hij het weer
is dat normaal met een nieuwe scooter???
heb 1 jaar garantie dus ik maak me verder geen zorgen
maar vond het wel ff k*t
zeker dat het nu weekend is en ik ze niet kan bellen.
iemand ook deze ervaring gehad

gr erik
 
Advertisement - register to remove this

tgb-tje said:
Nieuwe scooters moet je altijd inrijden he...
Dus niet gelijk overal volgas rijden (al helemaal niet van bergjes af)

oke dat weet ik mischien heb ik te hard gereden er staat nu 20km op de teller
misschien werd hij te warm op dat moment zal dat nog de niewigheid zijn van de scooter zelf wat is jouw advies met het inrijden van de scooter.
moet ik wachten tot 500 km totdat ik wel kan doorrijden
 
neej, 500km is een beetje overdreven....das egt als je je scoot egt 10000% mooi wil laten lopen...je moet gewoon in t begin iets meer olie bij je benzine doen, en rustig aan rijden...niet op topspeed zegmaar...en af en toe voor 10 seconde ff gas open trekken ofzo
 
DJDH said:
neej, 500km is een beetje overdreven....das egt als je je scoot egt 10000% mooi wil laten lopen...je moet gewoon in t begin iets meer olie bij je benzine doen, en rustig aan rijden...niet op topspeed zegmaar...en af en toe voor 10 seconde ff gas open trekken ofzo


dat is onzin , er hoeft zeker geen olie bij , de std tgb pomp geeft olie zat!

mooi lopen heeft ook niks met inrijden te maken..


als de scooter helemaal std is kun je in principe gewoon volgas rijden ,het is wel verstandiger om even het gas iets terug te doen.
 
vreemd vandaag had ik weer het zelfde probleem 2x achter elkaat als ik rij dan lijkt het net of hij benzine krijgt maar doe ik gas terug geven en wacht ff 5 seconde dan geef weer gas dan loopt hij weer verder
iemand zij dathet misschien de sproeier is.
 
dat heb ik ook gehad met het inrijden ma na 300 km was het bij mij ong. wel afgelopen weet nog steeds niet hoe het kwam misschien omdat ik isolatietape van de radiateur heb gehaalt. Dat zat er op namelijk.
 
Back
Top