Originally posted by Honda NSR-II
Lijkt me lastig bochten nemen..
Beetje teveel gas en daar lig je..
Goede bandjes wil ook wel eens helpen.8)Originally posted by Honda NSR-II
Lijkt me lastig bochten nemen..
Beetje teveel gas en daar lig je..
Originally posted by mhr#27
Goede bandjes wil ook wel eens helpen.8)
Een zip moet voor de race toch verzwaard worden. Pleur dan meteen al het extra gewicht voorin.Originally posted by Daanje
Ik denk eerder dat hij het over otowheelies heeft...
Originally posted by mhr#27
Een zip moet voor de race toch verzwaard worden. Pleur dan meteen al het extra gewicht voorin.
Ooit gehoord van de minimum gewicht eisen.Originally posted by Daanje
Verzwaard worden???
Originally posted by mhr#27
Ooit gehoord van de minimum gewicht eisen.
Std klasse --> scooter 70kg
Top --> scooters luchtkoelers 67kg
waterkoelers 70 kg
rijder + scooter luchtkoelers 142kg
waterkoelers 145kg
Zipje met racesetup weegt ongeveer 67kg, met een kleine rijder als Broer kom je dan echt niet aan je minimum gewicht.
Originally posted by zjonnie
waarom zou je als je 21 pk hebt en je geeft gas uit de bocht vliegen??
Originally posted by zjonnie
waarom zou je als je 21 pk hebt en je geeft gas uit de bocht vliegen??
Originally posted by sprinter
ik weet nog 2 redenen:
1 zo'n bank moet regelmatig opnieuw worden geijkt, want na een aantal uren gaan de lagers waarop de rol draait verslijten en dus meer vermogen opnemen.
2 veel is afhankelijk van het bereik van zo een bank. Een bank tot 100 pk zal bij een meting van 15pk een grotere afwijking hebben dan een bank tot 30pk bij dezelfde meting.
Het is dus beter op een bank te meten waar je meting het dichtst bij het maximum bereik ligt, dan is de afwijking kleiner.
Originally posted by Daanje
:|
Stel, jij hebt vet brute scooter met heel veel vermogen, 21pk zoals jij zegt.
Je komt net een bocht uit en geeft meteen weer een flinke dot gas. Je bent nog maar net bocht uit trouwens, dus zit nog half erin. Wat gebeurt er dan? Juist jah, je scooter schiet de lucht in...
Originally posted by Arne@Piaggio
Tel het gewicht erbij op en concludeer dat zo'n ding bijna niet te besturen is op het circuit, tenzij je ECHT kan rijden.