This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Testbanken, hoe zit het mou echt?

moah...dat valt volgens mij nog wel mee hoor. Maargoed, als je het dan doet pleur je het voorin ja
 
Originally posted by Daanje


Verzwaard worden???
Ooit gehoord van de minimum gewicht eisen.
Std klasse --> scooter 70kg
Top --> scooters luchtkoelers 67kg
waterkoelers 70 kg

rijder + scooter luchtkoelers 142kg
waterkoelers 145kg

Zipje met racesetup weegt ongeveer 67kg, met een kleine rijder als Broer kom je dan echt niet aan je minimum gewicht.
 

Ja, ik heb het gelezen in regelementen, maar ik dacht dat de Zip zwaar genoeg was, mar schijnbaar niet dus...
 
Originally posted by zjonnie
waarom zou je als je 21 pk hebt en je geeft gas uit de bocht vliegen??

:|

Stel, jij hebt vet brute scooter met heel veel vermogen, 21pk zoals jij zegt.
Je komt net een bocht uit en geeft meteen weer een flinke dot gas. Je bent nog maar net bocht uit trouwens, dus zit nog half erin. Wat gebeurt er dan? Juist jah, je scooter schiet de lucht in...
 
Originally posted by zjonnie
waarom zou je als je 21 pk hebt en je geeft gas uit de bocht vliegen??

Omdat je met 21 pk bijna net zoveel pk hebt als een malossi fabrieks met 70 cc die bij 80 km/h in één keer volgas nog otowielie maakt.
Daarom !!
 

Ik betwijfel of je hier wel gelijk in hebt, tenminste als je het over een massa-traagheidsbank hebt.
1) Rolweerstand van de lagers (als ze niet naar de filisteinen zijn) slechts een paar (hooguit2) procent kost.
2) met een zware bank kun je ook kleine vermogens meten, maar je zult meer moeite hebben om de rol op gang te brengen. Je krijgt dan een "hakkeligere" grafiek omdat je minder meetpunten hebt. Het uiteindelijke vermogen moet toch hetzelfde zijn!
Je kan immers op een lichte bank niet ineens meer vermogen hebben dan op een zware!

Ps: de banken waar ik het over heb kunnen vermogens goed meten in een berijk van ongeveer 2 tot 200Pk, dit is wél weer afhankelijk van de snelheid waarmee je een bepaalt vermogen meet. ( bijv 150 Pk bij 250Km/h is OK, maar 150 Pk bij 50Km/h geeft weer een hakkelige grafiek, is dus minder mooi!)
 
PS: Jouw verhaal klopt weer wel voor de rollenbanken die de politie gebruikt!

Maar dit zijn dus géén massatragheids banken, dit zijn speelgoed-artikelen en horen daarom ook bij bart smit in het rek te liggen!
 
die gast van de tovamie banken (was ook in klaaswaal) zit weleens op de chat (IRC)..vraag het hem daaro zelf...
 

Ja het is gewoon lastig te doseren.
Rennen of stilstaan zeg maar..
 
dan zorg je toch dat je gas er wat geleidelijker inkomt?
en een motorscooter als de t-max dan, heeft toch wel iets meer dan 21 pk..
 
Op een Zip met 21pk is het vermogen natuurlijk extreem piekerig. Tel het gewicht erbij op en concludeer dat zo'n ding bijna niet te besturen is op het circuit, tenzij je ECHT kan rijden.