Test ritje laten maken, hoe weet je dat iemand eerlijk is?

Aschwin

Ownage!
Ik heb m'n scooter te koop gezet op internet en nu komt er iemand kijken, maar hoe weet ik nou of diegene zeker weten terug komt en niet zoals de laatste tijd vaak gebeurd dat je scooter dan weg is omdat diegene dan nietmeer terug komt...
 
Advertisement - register to remove this

Probeer een zo goed mogelijk beeld van de persoon te krijgen, is deze erg afstandelijk en onrustig dan liet ik hem zeker geen rondje op mijn scooter maken, en natuurlijk iets borg houden bijv: ID-pas. Succes
 
Toen ik mijn vorige scooter verkocht kwamer er 2 volwassen mannen van in de 40 met een auto en aanhanger, de ene ging een proefritje maken en de andere kreeg een kop koffie binnen, niks aan de hand.

Toen ik me tomos verkocht kwam er een kereltje van 14 met zijn papa en mama en broertje, papa effe laten rijden ook niks aan de hand.
 
Mn firefox verkocht ik op de volgende manier:

Er kwam een meisje, een jongen en een vader
Het meisje mocht een proefrit maken en die jongen ook, in de tussentijd zat de vader het geld uit te tellen en kochten m

Mijn advies:
Als iemand alleen is, zijn autosleutels vragen of iets anders van veel waarde.

Als ze met zn tweeen zijn gewoon de andere persoon in de gaten houden

zorg ook altijd dat jij niet alleen bent
 
Toevallig kreeg ik gisteren een telefoontje van een vader, dat zijn zoon een beta ark tekoop had staan op marktplaats.nl. En dat er iemand is komen kijken. En wilde een proefritje maken. de eigenaar van de scooter zat achterop maar is van de scooter afgeslagen. En de jongen is met de scooter weggereden en die vader wilde mij hiervoor waarschuwen.

Ik heb zelf ook een scooter tekoop en heb ook wel rare reacties gehad onder andere:

Jongen vroeg of hij kon komen kijken en of die hem gelijk kon kopen en dan mee kon nemen, ik zei ja.
Zei die van. Ja mischien kom ik dan met de trein :?
En die jongen woonde in andere provincie

Dat soort dingen vertrouw ik niet.
Iemand verder ervaring met dit soort reacties?
 
En dus niet zn ID innemen omdat die zoveel waard is, voor 30eurie heb je een nieuwe, maar omdat zn naam erop staat. Dus 1st ff goed kijken of hij niet is verlopen en of de foto klopt ;)

Verder heb je niets aan een aanbetaling, dan ben je je scoot voor de helft vd prijs kwijt. Sowieso weinig benzine erin. En als je een alarm met AB hebt die in je hand houden. Mits t zown alarm is waarmee je op afstand je scoot kan uitzetten ;)
 
je ziet steeds meer dat mensen valse id hebben of een gejatte auto meenemen..
k zou idd gewoon kijken of die persoon tevreden is als je em gewoon laat draaien en anders een formuliertje tekenen,id-bewijs innemen en eventueel een aanbetaling..
dit zou wel het handigst zijn, en natuurlijk niet alleen gaan wachten op die persoon(eventueel meerdere personen);)
gewoon iemand laten meerijden weet je het zo goed als zeker dat er ook niks kan gebeuren...
 
Back
Top