Test je Benelli-491-kennis!

Merijn

Well-Known Member
Wie kan mij, als leek, duidelijk en exact uitleggen waar de brandstofslang zit en waar ik die eruit moet trekken om de brandstof eruit te laten lopen?

Dus in duidelijke (kneuzen)stapjes....

Doe je best en alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ja, ik weet dat'ie van de carb afmoet, maar kan je aub ff uitleggen waar die uitgang PRECIES zit?
ik kan het echt niet vinden (weet er ook niks van, vandaar...)


Is er iemand die het duidelijk uit kan leggen?
 
er zitten 3 slangetjes aan je carb. een overdrukslang, een olieslang (dit is een hele dunne en herken je dus wel meteen) en dus de benzineslang. De olie- en benzineslang zien er plusminus hetzelfde uit, degene aan de kant van je luchtfilter is de benzineslang, deze zit gewoon met een simpel klemmetje vast, dus effe loshalen en later er weer opzetten, simple as that, piece of koekje!
smile.gif
 
PHVB 12 is de standaard carb voor de Appie's, Beta's enzovoort?? die hebbik er dus niet onder zitten... Ik heb een beetje een vaag ding, staat alleen Minarelli Motori op en nog 1 of ander vaag duitsachtig merknaampje (vergeten) er moeten ook andere sproeiers in. De 17,5 van DO bevalt me beter (logisch natuurlijk
biggrin.gif
biggrin.gif
) en als ik mijn benzineslang eraf trek gutst er wel wat uit, ik druk er echter direct een bout ofsow in, dus kweenie of alles er soepel uitwil?!?!?!?
 
Originally posted by NastroAzzuro:
PHVB 12 is de standaard carb voor de Appie's, Beta's enzovoort?? die hebbik er dus niet onder zitten... Ik heb een beetje een vaag ding, staat alleen Minarelli Motori op en nog 1 of ander vaag duitsachtig merknaampje (vergeten) er moeten ook andere sproeiers in. De 17,5 van DO bevalt me beter (logisch natuurlijk
biggrin.gif
biggrin.gif
) en als ik mijn benzineslang eraf trek gutst er wel wat uit, ik druk er echter direct een bout ofsow in, dus kweenie of alles er soepel uitwil?!?!?!?

De PHVB is idd de standaard carb, ik vind het errug vaag dat er bij jou een andere onder zit, is het wel de standaard carb? Niet een of andere vervangingstroep? Een vaag Duits merkje? Weber (is alleen niet vaag
smile.gif
)ofzo?

Greetz.
 
Ik heb pas ook de carb van een K2 eraf gehad, raar dingetje. Vlotterbak zit met 2 boutjes vast en de sproeier heeft over de hele lengte draad. Verder is die auto choke kut met het schoonmaken!
 
Ik weet er dus echt geen f*** van he!
Maar kan iemand mij nou ff zeggen, waar ik naar moet kijken als ik onder mijn scooter kijk.
Ik zie dan namelijk een ding waar de uitlaat op aangesloten is en waar een paar slangetjes op uitkomen.
Zit ik dan goed?
 
ik heb zelf een 12mm D'O (standaard aprilia) en nog een 17,5mm D') maar er zit geen aansluiting op voor de olieslang (SR Viper, mina verticaal) die gaat rechtstreeks het blok in, wel zit er een dun slangetje op min carb die ook het blok ingaat, waar is deze voor
confused.gif
en merijn, als je benzine slang van je carb af trekt komt er een klein beetje benzine uit, maar dan stopt het, als je dan aan je andere slangetje zuigt (
biggrin.gif
) dan komt er uit de benzine slang benzine
 
Ja mensen, echt heel erg bedankt voor jullie advies allemaal, maar het probleem is dat ik niet zie waar ik een slang los moet trekken. Ik doe nóóit wat zelf aan mn scooter, vandaar....

Is het een slangetje waar je eerst een schroef moet losdraaien om hem los te trekken of kan je hem zo losrukken of zit er een metalen stripje omheen?
 
Originally posted by Merijn:
Ja mensen, echt heel erg bedankt voor jullie advies allemaal, maar het probleem is dat ik niet zie waar ik een slang los moet trekken. Ik doe nóóit wat zelf aan mn scooter, vandaar....

Is het een slangetje waar je eerst een schroef moet losdraaien om hem los te trekken of kan je hem zo losrukken of zit er een metalen stripje omheen?
Er zit een metalen klemmetje omheen...
 
Nou, wat mij betreft wordt dit de laatste vraag in deze thread en ik hoop dat iemand hem wil beantwoorden:

De verhouding olie/benzine is nu redelijk normaal (ca. 1/36) en daarmee zou mijn scooter volgens mij echt wel moeten kunnen rijden.
Maar nu wil'ie gvd niet meer starten!
Hij loopt soms een paar seconden, maar slaat dan weer af.

Kan het zijn dat er ergens toch nog teveel olie zit en dat ik hem een nachtje moet laten staan om wat in te drogen?
of is dat bullshit?

Wat kan het anders zijn?
 
Ik heb een tip voor je: Ga eens naar de bieb en lees een boek over de werking van tweetakt of zo.

Kijk je bent een hartstikke aardige jonmgen denk ik maar je weet gewoon te weinig voor ons om je fatsoenlijk te kunnen helpen. Ik denk dat de rest het me eens is.
 
Back
Top