Terugslag ?

Ruysdael

Well-Known Member
Hallo!

Kan er benzine uit je luchtinlaat van je carb. komen wanneer je je scooter stationair laat lopen (dus zonder luchtfilter)?

Het loopt er dus niet uit ofzo, maar het stoot er in kleine wolkjes (net rook) uit. Wanneer ik mijn hand een stukje voor de luchtinlaat hou is hij na een paar tellen nat van de benzine. Als je gas geeft wordt het erger.

Waar kan dit door komen? het lijkt me niet normaal.



------------------
 
Advertisement - register to remove this

Tja als je je hand voor de luchtinlaat houdt betekend dat dat je carb minder lucht krijgt en dus in verhouding veel meer benzine en dat moet ie kwijt
 
is normaal..
dit is dus de terugslag...
daarom moet een racescoot ook een luchtfilterbak hebben en mag je geen powerfilter hebben omdat er anders benzine op de baan zou komen...........:>
 
Euhhh flap, toch hebben heel veel racescoots gewoon een powerfilter hoor i.p.v. een luchtfilterbak. Want dat verhaal wat jij verteld slaat echt nergens op.
 
slecht lopen
smile.gif
 
Je kan gewoon ff je spruitstuk eraf halen, dat is zo gebeurd. Dan kan je zien of je membraan nog goed is (voor zover je dat kunt zien).
 
Originally posted by Johan:
Tja als je je hand voor de luchtinlaat houdt betekend dat dat je carb minder lucht krijgt en dus in verhouding veel meer benzine en dat moet ie kwijt

Met "met mijn hand voor de luchtinlaat" bedoel ik niet de luchtinlaat geheel of gedeeltelijk blokkeren. Het nat worden gebeurt ook op een afstand van ca. 5cm van de inlaat. Ook wanneer ik mijn hand niet voor de inlaat houd zie ik wolkjes benzine ontsnappen in het ritme van het stationair lopen.



------------------
 
eehm wouter......
dit slaat wel ergens op!
maar je hebt gelijk je mag wel een powerfilter hebben, als er maar een opvangbak onderzit.
en zeg nou aub niet dat ik er nix van af weet, ik race nl. zelf op een aerox....
 
dat je racet wil nog niet zeggen dat je verstand heb van scooters, ik zie schumi al ze eigen auto fixen
smile.gif
.

Maar, ik had op me DT er ook altijd last van, ik hield het altijd gewoon maar bij teveel mengsel, opzich had ik er niet zoveel last van voor de rest liep ie goed.

Dus als je scooter voor de rest prima loopt, zou ik het zou houden, anders tjek je eerst ff je bougie of je een maatje kleiner kan?
 
hahahaha leuk
biggrin.gif


zou ik er dan geen verstand van hebben??
alle scooters stoten benzine uit de carb...
ook 100% originele!
en voor de rest zal ik me wel stil houden als jou dat gelukkig maakt...
 
Back
Top