This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ten einde raad...

JDS

Well-Known Member
Ok, dus de scooter van mijn vriendin is een piaggio zip 2takt model 2004 catalyzed ( 2000km op teller).
Probleem is dat deze scooter inhoud als je volgas rijd.Dus moeten we steeds op halfgas rijden want als je de gashendel vol opendraait houd deze in en valt ie precies stil. Deze rijd een 60 ongeveer
Nu ik ben niet bekend met die modellen maar dit heb ik geprobeerd:
Vario ring is er uit
Uitlaat is ontgrensd ( piemel er ook af)
Carbu uitgekuist volledig
Luchtfilter begrenzing tussen carbu en filter is er uit ( zon gouden plaatje)
sproeier is staandaard 53 en bij 56 verzuipt de scooter ( gisteren getest)
Rollen zijn iets lichter maar dit kan de oorzaak niet zijn
Nu denk ik dat de oorzaak door de uitlaat kan komen omdat ik mss denk dat die catalisator de boel verstopt binnenin. Maar voor ik geld uitgeef aan nieuwe uitlaat wil ik zeker weten of dit wel het probleem is. Het probleem was al voor ik alles wat hierboven staat gedaan heb en prob blijft aanhouden. Iemand raad? alvast merci

Simpel.. FF zonder uilaat rijden , trekkracht zal minder zijn ( vanwege geen tegendruk) maar als Top hoger is zonder uitlaat en beter rijd , dan weet je het .

Je kan ook de uitlaat demonteren , en volgooien met Cola en 24 uur laten staan , of dure vloeibare gootsteen ontstopper, ff ;laten staan , dan doorspoelen .

Catalysator kan idd verstopt zijn nadat je die slang / lucht toevoer verwijderd heb .

Je kan ook een gebruikte Sito + eronder zetten , zijn ook niet erg duur.

Zat ook te denken dat die k*t uitlaat wel is kon zijn door die cat. Wil gwn al de rest uitsluiten voor ik geld geef aan nieuwe uitlaat. De scooter staat standaard en heeft een 2000 km dus zou me verwonderen dat deze motor al slijtage heeft. Probleem is als ik die ga reinigen die cat nooit volledig weg zal zijn in die uitlaat. Kan mss nog erger zijn. Heb geen ervaring met Cat uitlaten zodus. Moest er hier iemand een sito of iets dergelijk hebben liggen voor deze scooter wil ik hem wel overkopen voor goed prijsje. Geen krul uitlaat