This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ten einde raad en het heel erg zat!

John

New guy in town...
Hallo lui.

Ik heb zoals sommige weten weer een nieuw zuigertje voor mijn 2fast geregeld andere carburateur enz.

Nou heb ik vorige week 2 keer heen en weer gereden (max 6 sec het gas er op) heel even maar dus. en KVS temp niet boven de 55 graden geweest.

Toen ik de filmpjes terug keek hoorde ik een raar geluid. niks gemerkt tijdens het rijden dus nou draaide ik vandaag voor de zekerheid mijn cillinder er af en zag ik het volgende:









Lijkt wel of hij op de spijl warm gelopen is... terwijl hij de vorige keer daar niet warm gelopen was... (spijl is wel gewoon terug gelegd.)

Vreemd was de kop erg vet. de zuiger al redelijk zwart voor die paar tellen dat hij gelopen heeft en de buigie ook wel aardig van kleur. Op de foto's lijkt het grijs maar in werkelijkheid is het bruin/zwart.
Hij heeft niet gedetoneerd en de kop was erg vet zelfs....

Ik draai met een 150 sproeier in mijn Koso 30mm
JS inlaat + VL13 aangepast.
Squish 0,6
Vooronsteking 2,55

Ik snap er weer geen hol van en begin het nu toch wel heeeel erg zat te worden....

Jullie een idee?
 
Over dat olie verhaal:

Ik was vandaag nog even bij mij schoon pa. Het eerste wat hij zei toen ik mijn zuiger liet zien was: te weinig olie....

Hij is zo'n roterende inlaat Kreidler freaks...

Misschien een overbodige vraag; maar weet je zeker dat je goed gemengd hebt? (ik bedoel, misschien heb je wel een rekenfoutje gemaakt bij het mengen) Want 1:40 is echt niet veel te weinig hoor. Ik rijd al tijden 1:45 met A747, en het ziet er echt prima uit als ik het open schroef.
1:30 smeren is echt overbodig, das veel te rijk
 
Ik rijd op het circuit, en dan houden we wel wat langer het gas erop dan de gemiddelde 150 meter sprint. ik rij altijd met a747 olie, en deze meng ik bijna altijd tussen 1:35 /1:40 ik zit hier altijd tussen.

En wat misschien ook een oorzaak kan geweest zijn. Heeft jou A747 deze winter in je schuur gestaan? Want als a747 onder de nul is geweest, verliest deze zijn (goed) smerende werking. Ik weet ook niet precies hoe het zat, maar dat hebben de jongens van roké is een keer gezegd.

Verder zou ik gewoon goed kijken, voor een betrouwbare carb. Dan ben je eindelijk van dit soort ellende af. Ik ben altijd zo blij met mijn spul als het starten en lopen is zonder al te veel problemen. Maar jah ik kan over die grote carbs niets zeggen aangezien ik alleen met 19 mm rond rij.