This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ten einde raad en het heel erg zat!

John

New guy in town...
Hallo lui.

Ik heb zoals sommige weten weer een nieuw zuigertje voor mijn 2fast geregeld andere carburateur enz.

Nou heb ik vorige week 2 keer heen en weer gereden (max 6 sec het gas er op) heel even maar dus. en KVS temp niet boven de 55 graden geweest.

Toen ik de filmpjes terug keek hoorde ik een raar geluid. niks gemerkt tijdens het rijden dus nou draaide ik vandaag voor de zekerheid mijn cillinder er af en zag ik het volgende:









Lijkt wel of hij op de spijl warm gelopen is... terwijl hij de vorige keer daar niet warm gelopen was... (spijl is wel gewoon terug gelegd.)

Vreemd was de kop erg vet. de zuiger al redelijk zwart voor die paar tellen dat hij gelopen heeft en de buigie ook wel aardig van kleur. Op de foto's lijkt het grijs maar in werkelijkheid is het bruin/zwart.
Hij heeft niet gedetoneerd en de kop was erg vet zelfs....

Ik draai met een 150 sproeier in mijn Koso 30mm
JS inlaat + VL13 aangepast.
Squish 0,6
Vooronsteking 2,55

Ik snap er weer geen hol van en begin het nu toch wel heeeel erg zat te worden....

Jullie een idee?
 
Ik denk dat het met je KOSO te maken heeft, aangezien die een heel erg onregelmatig mengsel geeft, of hij heeft ergens valse lucht. Ik zou daarnaast je ontsteking voor de zekerheid op 2,3-2,4 zetten, maar denk niet dat het daarin zit aangezien ik totaal geen detonatiesporen zie op je zuiger. Zuiger kun je gewoon nog goed gebruiken john, even schuuren en er weer in drukken.
 

Bedankt voor je reactie Tom.

Idd ik hoorde van Joel dat de Koso's ook onregelmatig zijn :X had toch naar je moeten luisteren en die S6 Carb moeten nemen...

Maar goed. Dan nog mag dit niet gebeuren lijkt mij... Zuiger gaat er idd gewoon weer. Komt wel goed.

Even kijken of ik toch een grotere sproeier kan regelen voor morgen. (morgen test dagje...)
 
Als ik naar het middelste punt van je bougie kijk (onder de elektrode zegmaar) vind ik hem er toch wat 'grijs' uitzien. Ik denk dat dit dan gewoon een kwestie is van een te arm mengsel.
 
Als ik naar het middelste punt van je bougie kijk (onder de elektrode zegmaar) vind ik hem er toch wat 'grijs' uitzien. Ik denk dat dit dan gewoon een kwestie is van een te arm mengsel.

Dat zie je ook een beetje terug op de zuiger. Zuiger is ook wat grijs en droog
 
Bedankt voor je reactie Tom.

had toch naar je moeten luisteren en die S6 Carb moeten nemen...

Misschien een klein beetje offtopic, maar waarom niet gewoon de "originele" keihin 28?
Het is gewoon een feit dat dat een top carb is zonder gezeur.
Ik zou niet op de carb bezuinigen.
 
Ik denk idd dat hij toch te arm heeft gestaan. vandaag ga ik weer testen met een veel te grote sproeier. Dan ga ik heel lang het gas erop houden. Als hij dan nog stuk loopt gooi ik de zooi in het kanaal

@ Andries:

Idd had ik beter een keihin moeten kopen. Maar ik vind ze nieuw achterlijk duur en 2dehands weet je nog niet wat je koopt. Ik heb wel eens gehoord dat als je de sproeier buis vervangt voor een keihin exemplaar dat het ook al een stuk beter is?
 
en mischien ook niet verstandig om een klein gaatje in de zuiger te maken waar de zuiger over de spijl heen loopt , ondanks dat ie idd waarschijnlijk vrij arm heeft gelopen.

ik ben het er ook mee eens dat je beter een goeie carb kunt kopen , dat zijn immers meestal eenmalige aankopen waar je toch stukken meer plezier mee beleeft , een imitatiecarburateur is meestal van binnen dusdanig ingericht dat je meestal de hele carb om moet bouwen eer het enigszins goed wil lopen.

wat voor olie gebruik je eigenlijk en 1 op hoeveel?
 
1:40 (2 liter euro 98 (BP ultimate) 50ML olie zelfs stiekum iets meer.)

Castrol A747

Een Koso is wel een stuk beter als de Keihin replica die ik had. Hij loopt er veel mooier mee en reageert veel beter.

Ik heb nu iig een 170 sproeier erin gedraait. Ik weet het dat is wel erg groot in eens. Maar hij loopt er nu wel erg mooi mee... Straks even testen op de weg.
 
Idd had ik beter een keihin moeten kopen. Maar ik vind ze nieuw achterlijk duur en 2dehands weet je nog niet wat je koopt.

Wanneer je cilinder en krukas samen meer dan 700 euro kosten, je ontsteking 300, je overbrenging 450 en je uitlaat 275 euro... Dan vind ik 200 euro voor een carburateur in verhouding gezien nog erg meevallen.

Dmv een slecht funcionerende inlaat kan je cilinder kapot lopen, dus waarom dan besparen op juist dát gedeelte? Als je wilde besparen had je dit op je overrange oid moeten doen. Dat is tenminste geen onderdeel wat het hart van je blok in leven moet houden...
 
1:40 is wel schraal Johnnie, beter wat meer, dus 1:30 oid.

Hmm. Zou dat dus toch nog wel eens een oorzaak kunnen zijn. ik rijd altijd met 1:40.

@ Bojt. Dat weet ik wel. Maar er werd altijd gezegd dat het in vermogen niet zoveel uitmaakt. Dat met de Imitatie carbs de blokjes gewoon wat minder mooi lopen.

Maar goed die Keihin komt er ooit nog wel...
 
Net even getest (2 uur gereden) Blokje blijft goed op Temp hij komt niet over de 60 graden (rijdend) Net even het cillindertje eraf gehaald. Punt gaaf! ziet gewoon weer gelikt uit. (gelukkig) heb er iig veel meer vertrouwen in gekregen. Echt hard vind ik hem niet echt gaan nog bij 30 a 40 graden is hij super rap. maar bij 50 a 60 is hij niet zo heel rap meer :X

Maar goed hij blijft nu heel. dat is het belangrijkste. Nu langzaam iets kleiner is sproeier.
 
sproeier 150 in een 30mm is ook wel aan de kleine kant vind ik..

Precies.

Ik denk dat ik nou helemaal nog niet zo verkeerd zit met die 170. (kopje van zuiger en cillinder zagen er toch wel erg mooi uit na vandaag)

Ik ga nog even een 165 testen en 4,0 ipv 4,25 gr rollen

Vind hem nog net iets te weinig RPM draaien.... (13,7K)

Over dat olie verhaal:

Ik was vandaag nog even bij mij schoon pa. Het eerste wat hij zei toen ik mijn zuiger liet zien was: te weinig olie....

Hij is zo'n roterende inlaat Kreidler freaks...