Temperatuur std cilinder Aerox

BlackStreetRox

*Dr70 Driver*
Hoi, ik heb enkele vraagjes betreft de temperatuur van een originele 50cc LC.
Namelijk wanneer is je cilinder warm genoeg om gerust volgas te kunnen rijden? En wanneer word de cilinder te warm? Dit met originele setup ism Yasuni R (heeft overigens ook C4 lagertjes wat ook wel scheelt?).
Temperatuur word gemeten met een Stage 6 temp. meter (de kvs dus).

Bvd,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Moet je em nog inrijden?
Anders kun je em paar minuutjes stationair laten lopen. Rustig wegrijden en beetje met gas spelen en dan kan het wel.
Ik had hier ergens gelezen dat 90 graden max is dacht ik
 
Als die 20 seconden stationair heeft gedraaid is dat al meer dan zat imo. Gaat die cilinder/zuiger nog steeds wel 40,000 mee hoef je je echt niet zo druk om te maken. Als alles gewoon netjes gemonteerd is en je niet je olie vergeet enz

Voordat de KVS de temperatuur van je cilinder heeft ben je ook alweer even verder dus daar zou ik niet naar kijken.

Waarom c4 trouwens?
 
Hoeft niet ingereden worden nee (wat imo gewoon overbodig is), en de C4 lagers heeft de dealer er vorig jaar ingezet (had toen nog helemaal geen benul van scooters xD).
 
20 seconden stationair?
Ik kick mijne meestal gewoon aan, doe m'n helm ff goed en scheur er vandoor.

Wacht echt geen 20 seconden hoor :)
 
Aanzetten, helm op standaard in, lichten uitdoen, dan heb je die 20 seconden met wat geluk al te pakken. Was maar een indicatie ;)
 
stationair lopen is slecht voor een scooter..

inrijden wil zeggen dat je niks moet forceren ,dus geen km's lang met 30 graden volgas gaan rijden..

en het is zeker wel verstandig om te doen als het spul nieuw is.

80 graden kan voorkomen met een standaard scooter..
 
Bij een 4takt maakt het geloof ik niet veel uit, maar bij een 2takt is het niet zo goed om hem stationair te laten lopen. Maar met originele setups komt het allemaal niet zo nauw.
 
Omdat een 2takt benzine mixt met olie en als je hem stationair laat draaien verbrand de olie wat minder goed en kan je bougie vet slaan.
 
waarom zou je het doen? het heeft gewoon geen nut..

er zit niet voor niks een thermostaat in ..

bovendien is het idd zo dat je alleen maar meer koolvorming krijgt , zeker met gare olie..

en ik denk dat de meeste buren het ook niet grappig vinden dat er steeds zo'n koffiemolen staat te pruttelen en te stinken..
 
Toch maar besloten om nog even te wachten met temp meter te kopen tot de Motoforce Racing er komt xD
Warm rijden doe ik sowieso toch wel met originele cilinder, thanks voor jullie reacties, deze mag weer dicht ;)
 
Back
Top