Te weinig benzine ??

Kenkersjenker

wiehoogwiltstaan...
Gegroet..

Ik heb een Liquid cooled aprilia sr uit 2005 en heb er veel gekloot mee gehad maar nu de setup helemaal is afgesteld heb ik het volgende probleem... Hij wilde wel starten en hij liep maar daarna liep de snelheid snel terug en kwam hij niet meer vooruit.

Hij is naar mijn idee niet verzopen want dan komt er veel rook uit de uitlaat toch? Hij heeft een 25 mm Dell'orto met een maatje 100 sproeier. hij heeft het er goed op gedaan maar het is en blijft maar 50cc

Volgende punt de benzine kraan als ik de slang er vanaf trek stroomt er geen benzine uit, Is dit normaal omdat hij het aan hoort te zuigen of hoort er wel wat uit te lopen?

Al met al wil hij dus nu niet meer fatsoenlijk starten en had ik de vraag of iemand hier mij wat info kon geven
Ps. wat is de beste sproeier met een 25 mm Ik heb echt tientallen sproeiers maar echt geen idee welke er het best in past !
Mvg.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

haal eerst eens die 25mm carb eraf , en zet er een normale grootte carburateur op..

verder kunnen wij niet in jouw scooter kijken , dus vanaf hier moeilijk te beoordelen wat het allemaal wel niet kan zijn..

een vacuumkraan stroomt normaal gesproken alleen maar als de vacuumleiding word aangezogen..
 
Zoals melf al zegt:
Koop en 17,5 of een 12 mm carberateur en zet daar om te beginnen eens sproeier maatje 70 oid in.
En dan afstellen.
een 25 mm is veeeeeeeel te groot voor 50 cc.
Dat slurpt ook benzine als de weet ik veel wat.
Gewoon een 12 of 17,5 en dan even afstellen.
en zowieso is voor 25 mm die sproeier lijkt me veel te klein.
Vriend van me heeft een Aerox (ding loopt ongv. 130(70 cc 21 mm carb etc. etc. et.c)) en in die rox zit al een sproeier 130 volgens mij (of 120 of zoiets (ja is ook te groot eigenlijks maar goed))
 
kan die caburateur er voor zorgen dat hij geen benzine krijgt dan?:W
en wat voor caburateur moet ik dan kopen een 17.5 want een orginele kost zo 155 euro en die heb ik niet meer liggen want ik heb de scooter gekregen van een vriend.

miss helpt dit een beetje
ik rij met
-gele drukveer
-rode trekveren
-gianelli reverse
-orginele cilinder
-tja die 25 mm die dus verkeerd blijkt te zijn
- een malossi koppeling weet niet welke
-Metrakit krukass

enige tips ?
 
Last edited:
Je kan prima een 17,5 mm halen, die zijn 60 euro voor een DO.

Je carb heeft een nippel voor de vacuum klep. Door de onderdruk zorgt die ervoor dat je benzine klep opengaat en er benzine uit de tank komt.
 
Kan het ook zijn dat bijv doordat de compressi van een 50cc te laag is voor een 25mm dat hij het daardoor niet aanzuigt??

maar oké bedankt ! zal hij veel zuipen met een 17.5mm? of valt dat nog mee en wat voor sproeier moet daar in ??:W
 
Last edited:
er kan wel een 30mm op en lopen...

maar het aanzuigen heeft niks te maken met de grootte van de carburateur.


ben ik het niet helemaal mee eens melf.
heb een 21mm liggen en geprobeerd. start slecht en rijd klote op 50cc
denk dat een 30mm net start en dus meteen uitvalt als gas geeft zeg als ik et mis heb :p
zoizo is de best presterende carb een 17.5 (als je geen hoogtoerige cilinder hebt)

25mm kan er ook voor zorgen dat je te veel krijgt waardoor die niet meer lekker rijd.
een 17.5mm kost 60 euro nieuw en 2de hands 20 euro (carb verslijt niet heel snel dus kan makelijk 2de hands kopen)

en dus beginnen met een sproeier van ongeveer 78-80 zal nog aan de lage kant zijn maar in de goeie richting denk ik.
 
Kijk daar heb ik wat aan !! Dan ga ik denk ik opzoek naar een 17.5 want hij start nu inderdaad erg slecht. Maar hij krijgt nu weer teveel benzine de bougie is iedere keer zijknat als ik hem er uithaal. En waarschijnlijk zal dat komen door de grote van de caburateur. (als hij dan start loopt hij perfect stationair en als je iets gas geeft wil hij wel weg en daarna verzuipt hij Dikke blauwe walm en slaat hij af:X)

Ps. hoe kom ik er achter of ik een hoogtoerige cilinder heb ( hij is standaart en uitgehoond)
 
ben ik het niet helemaal mee eens melf.
heb een 21mm liggen en geprobeerd. start slecht en rijd klote op 50cc
denk dat een 30mm net start en dus meteen uitvalt als gas geeft zeg als ik et mis heb :p
zoizo is de best presterende carb een 17.5 (als je geen hoogtoerige cilinder hebt)

25mm kan er ook voor zorgen dat je te veel krijgt waardoor die niet meer lekker rijd.
een 17.5mm kost 60 euro nieuw en 2de hands 20 euro (carb verslijt niet heel snel dus kan makelijk 2de hands kopen)

en dus beginnen met een sproeier van ongeveer 78-80 zal nog aan de lage kant zijn maar in de goeie richting denk ik.

ik heb ook weleens 21mm carbs op std cilinder gezet , rijdt prima opzich , alleen doet niks meer dan een 17,5mm...

dus dat is onzin dat het niet goed wil lopen.

ik heb zelf ook een poosje gereden met een 21mm op std cilinder overigens , met evo50 uitlaat ook.

het aanzuigen heeft niks te maken met 50cc of 70cc etc. , het zuigt meer dan zat aan..

als een setup teveel krijgt moet je dit afstellen ,dan zal het altijd wel goed willen lopen.

ECHTER , zit er 1 ding anders dan bijv. een PHBG , en dat is dat bij de 25mm moet je zoveel dingen veranderen dat het gewoon lastig word , en je niet meer met bijv. std filter kunt werken , en dat terwijl het niks oplevert eigenlijk.

ook is een 25mm een beetje een klereding om af te stellen en het is een lomp ding..
 
Klopt maar ik heb een powerfilter van malossi maar het afstellen, in de zin van de stelschroef? want daar heb ik echt al jaren aan zitte draaien en het kan aan mij liggen maar het lukt mij niet.

Overigens wil hij nu wel want hij krijgt benzine maar hij verzuipt gewoon steeds en dan kan hij moeilijk starten. Ik verwacht echter dat dit probleem met een kleinere caburateur over zal zijn ?:7
 
powerfilter is gewoon kut al , en nutteloos ook ,maar met deze carburateur wil dat niet anders.

en dat is al reden nummer 1 om een andere carburateur te nemen , en een kleinere stelt ook veel makkelijker af ,echter doe je dat met sproeiers , de luchtstelschroef moet je gewoon op 1,5 slag uit zetten , dus dichtdraaien en weer 1,5 slag open zetten en niet meer aan komen.
 
Bedankt ! ik denk dat ik er zo wel uit kom en ik zal wel even posten als ik mijn nieuwe heb. ik bestel een 17.5 dell'orto en dan zie ik wel verder

maar goed dat er dit soort forums zijn voor mensen die er geen zak van snappen(ik dus) die dan toch nog wat op kunnen steken
 
Back
Top