Laatst was ik dom bezig en dacht ik ff voor de zekerheid mijn uitlaat strakker vast draaien. Ik draaide de bout zo vast dat de tapend afbrak. Weet iemand de beste manier om deze afgebroken tapend er uit the krijgen?
De onderste is afgebroken (foto)
Ik heb de scooter gebracht naar een scooter zaak, ik heb hem all een week terug, uiteindelijk kosten het €180 aangezien de bout nog verder afbrak en daardoor helemaal uitgeboord moest worden en het blok onder de scooter vandaan moest komen. Dus mensen niet te strak je uitlaat bouten aan draaien
dit komt niet door te strak aandraaien, maar door de contactcorrosie tussen verschillende metalen: staal en aluminium lassen na verloop van tijd gewoon aan elkaar vast.
dit komt niet door te strak aandraaien, maar door de contactcorrosie tussen verschillende metalen: staal en aluminium lassen na verloop van tijd gewoon aan elkaar vast.
Kopervet worden op scheepsmotoren juist gebruikt bij montage van uitlaten en spruitstukken omdat dit verschillende soorten materialen zijn. Echter geen aluminium. Misschien zit daar het verschil
Kopervet worden op scheepsmotoren juist gebruikt bij montage van uitlaten en spruitstukken omdat dit verschillende soorten materialen zijn. Echter geen aluminium. Misschien zit daar het verschil
Ja dat zou je denken, alleen je weet niet of die muur vast zit of niet.. Denk dat dit ook de reden kan zijn waarom die is afgebroken.
Proberen eruit te draaien en toen pats afgebroken.. En dat is ook best niet zo vreemd. Aangezien het op die plek bloed heet word en dit ook in die taps opgenomen word.. En dan kan het door hitte wel eens heel broos metaal worden.
Laatst was ik dom bezig en dacht ik ff voor de zekerheid mijn uitlaat strakker vast draaien. Ik draaide de bout zo vast dat de tapend afbrak. Weet iemand de beste manier om deze afgebroken tapend er uit the krijgen?
De onderste is afgebroken (foto) View attachment 72295
Ja dat zou je denken, alleen je weet niet of die muur vast zit of niet.. Denk dat dit ook de reden kan zijn waarom die is afgebroken.
Proberen eruit te draaien en toen pats afgebroken.. En dat is ook best niet zo vreemd. Aangezien het op die plek bloed heet word en dit ook in die taps opgenomen word.. En dan kan het door hitte wel eens heel broos metaal worden.
Post automatically merged:
Of gewoon teveel aan hitte blood gestaan, waardoor het metaal broos word..
Met al een beetje teveel kracht erop is het snap.
Post automatically merged:
Wat ik zelf zou doen
Dat plastic kapje eraf halen.. Dan warm stoken met een brander (en dan alleen op dat punt houden waar die vast is gedraait.
Dan iets van WD40 erin blubberen.. En weer warm stoken.. (misschien moet je dit even een paar keer proberen.
Als die weer klein beetje afgekoeld is (bovengemiddeld warm) dan eruit proberen te draaien met een grijp tang.
Alleen als dat stompje muurvast zit, word dat ook een probleem voor je gripje..
Wat er dan kan gebeuren is dat je tang erover schiet en het misschien nog erger maakt.
Je wilt eerst dat die wat makkelijk los komt waar die in vast geschroeft zit.
En als je heel veel pech hebt zit die rete muur vast.. En zal je tang ook niet meer helpen..
Anders misschien nog een moertje eraan lassen ofzo. Dat word het stompje gloeiheet en kan die misschien makkelijker los komen.