Ik heb niet veel tot beschiking. Dus cilinder kop eraf halen is best een taak voor mij. Ik weet niet of de manier van de moertjes gaat lukken aangezien er weinig schroef draad beschikbaar is, maar ik ga het wel proberen. Misschien moet ik maar naar een scooter zaak gaan die dit kunnen op lossen voor mijWat heb je tot je beschikking?
Ten eerst raad ik aan om de cilinderkop eraf te halen
Je zou er 2 moertjes op kunnen zetten als het tapeind nog lang genoeg is. Dus je draait er 2 op en draait de gene die het dichts bij het blok is "los" zodat deze tegen het tweede moertje komt en hopelijk komt het tapeind los
Je zou er een moertje op kunnen tig/mig-en en dat losdraaien
Of met een griptang langzaam em proberen uit te draaien. Deze optie moet je pas later gebruiken
Verder kan je em proberen uit te boren en dan moet je het gat weer tappen en een nieuw tapeind indraaien
Hij heeft amper gereedschap en dan vragen of hij een lasapparaat heeft, wdjz?Mocht je een lasapparaat tot je beschikking hebben. Moer er niet helemaal opdraaien binnenkant moer vast lassen. Door hitte krijg je beweging in metaal. Daarna kun je het geheel makkelijk uitdraaien
Alsjeblieft geen linksdraaiende tappen gebruiken.Idd
- 2 moertjes
- Griptang
- Dit gebruiken: https://www.toolstation.nl/silverli...A11AVTs1LrkxD-Kp9cSnv9Wf_3EBWdTEaAk2sEALw_wcB
De uitlaat zit niet aan de cilinderkop maar aan de cilinder zelf.Danku all voor de hulp. De 2 moer oplossing gaat niet werken aangezien er te weinig schroefdraad over is, het lukte me wel om er een moer over heen te doen, misschien kan ik op internet supper dunne moertjes vinden die weinig schroefdraad in beslag nemen en daardoor nog steeds die methode kan toepassen (weet iemand of dat kan?) De cilinderkop er af halen is ver boven mijn kennis.
Ja dat denk ik ook. Ik breng de scooter toch voor de zekerheid naar een scooter zaak hier in nijmegen. Dit is een fout die ik hopelijk maar een keer maak.Zo te zien is er echt wel genoeg "vlees" om deze met een griptang eruit te halen.
Moet men wel weten hoe deze te gebruiken...
tot zijn beschikking heeft, wil niet zeggen dat hij er zelf 1 moet hebben. misschien een vriend of een buurman die een moertje erop wilt lassen.dan vragen of hij een lasapparaat heeft,
moertjes van een accu misschien?misschien kan ik op internet supper dunne moertjes
Die zijn veel te zacht, en vaak M5.moertjes van een accu misschien?
bij een viertakt toch niet? ("vrij nieuwe vespa")De uitlaat zit niet aan de cilinderkop maar aan de cilinder zelf.