Tapeind van cilinderpoort afgebroken

Wilfred

Well-Known Member
Ik wou gisteren m'n uitlaat op m'n cilinder zetten, alleen toen ik hem iets te strak aandraaide brak er een stukje van m'n cilinderpoort af. Nu kan ik hem nog maar aan één kant vast zetten en dat maakt een gigantische herrie! Wat moet ik nu doen? (Het is een gietijzer cilinder)

Advertisement - register to remove this

een goede lasser kan dat wel lassen hoor, mits je dat stukje nog hebt , alleen moet je waarschijnlijk nieuw draad erin tappen en boren (word namelijk dichtgelast) .

maar als je m nu al te vast draaid zal die waarschijnlijk dan weer kapotdraaien , het wordt er namelijk niet steviger op.....

en daar komt bij , de las is stukken harder dan het gietijzer zelf en het boort heel moeilijk!!

maar wat voor scooter hebben we het over?

Originally posted by melf #50
jaja.............. , prutsen noem ik dat!

btw , kymco dj cilinders kosten niks ..............

sinds waneer is lassen prutsen ?? dan rijd jij ook maar op een pruts scoot, of is er bij jou niks gelast ???

maar als er een hoekje van je bevestiging afgebroken is , dan is dit gewoon prima te lassen hoor, maar als je geld genoeg hebt haal je natuurlijk gewoon een nieuwe cilinder.
doe ik ook altijd met een lekke band, ga ik niet aan liggen prutsen, ik koop gewoon een nieuwe band lol

Originally posted by melf #50
jaja.............. , prutsen noem ik dat!

btw , kymco dj cilinders kosten niks ..............

Kymco cilinders kosten best wel wat hoor! Het is net een nieuwe metrakitcilinder van 170 euro! Ze zijn dus best duur en heb geen geld meer voor een nieuwe.

ik ben op een losse stoeptegel gereden, toen is mijn uitlaat van m'n cilinder afgeschoven. 1 boutje afgebroken, en aan 1 kant was het stuk waar je een boutje indraait van de cilinder afgebroken.
het losse stukje kom ik zo uit de cylinder prutsen, en waar dat stuk afgebrokwen was heb ik een tapeindje op gelast met m';n co2 lasapparaad. ging prima.
nu heb je niks aan die cilinder, dus wie niet waagt die niet wint.
je kunt het dus altijd proberen.

Back