Tap eind

  • Thread starter Deleted member 682
  • Start date
D

Deleted member 682

Guest
Ej ik ben in bezit van een min. blok. Maar 1 tapeind van mij is helemaal 'gaar'. Daar moet een nieuwe op. Kan iemand mij hier vertellen hoe ik dat het beste kan doen? Kan ik hem er op 1 of andere manier eruit schroeven? of moet ik hem afzagen uitboren en nieuwe erin tappen??
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon een goede tang pakken (vrij lange) en de hefboomwerking van je tang goed gebruiken. Flink aan knijpen en je krijgt m wel los. Dan je nieuwe tapeind pakken, er in draaien en vast zetten met een tangetje ofzo. Doe dit wel halverwege, anders heb je brak schroefdraad voor je moer
smile.gif
 
nee, geen tang, gewoon twee bouten tegen elkaar in vastdraaien en dan de boventste aandraaien --> kan niet verder draaien (zit andere moer onder) dus draait heel je tapeind mee..................
 
Originally posted by Jasper:
nee, geen tang, gewoon twee bouten tegen elkaar in vastdraaien en dan de boventste aandraaien --> kan niet verder draaien (zit andere moer onder) dus draait heel je tapeind mee..................

Juist! Als je gaat lopen kloten met tangen knijp je die hele soepzooi naar de kloten.

SvR
 
Aangezien mn tapeind al klote was, maakt het niet veel uit welke manier ik gebruik. Gewoon even kijken welke wel en niet lukt. bedankt.
 
Originally posted by Jasper:
gewoon met beleid sleutelen.......... zo'n tapeind hoef je echt niet te verneuken.........
smile.gif

nou, als je het pisbakkenstaal ziet waar die dingen van gemaakt zijn die je bij de 'dieler' krjigt, dan mag je het ergste vresen.
 
das waar ja.......... daarom vervang ik al mijn dingen die ik heb door rvs, niet kapot te krijgen wanneer je goed sleutelt........
 
De zilinder zat met 4 bouten vast, 1tje daarvan was zo rond als het maar zijn kan. Die bout ben ik nu met beleid door midden te splijten. Daardoor heb ik wel een tapeind verneukt. Vandaar dat er een nieuwe op moet
 
Back
Top