This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kisbeegebruiker

New Member
Dag allen,

Zonet reed ik vanaf school naar huis. Ik wist dat mijn tank bijna leeg was maar ik gokte erop dat ik het zou redden heen en terug. Dat bleek niet zo te zijn. Op de dampen naar het tankstation gereden. Eenmaal toen ik bij de tank stond, viel de scooter uit.
In mijn peugeot kisbee boekje staat dat de tankinhoud 6,8L is. Bij de tank tankte ik tot aan de nok toe vol 4,77L. Hoe is dat mogelijk?
Zou het dan kunnen zijn dat er ergens nog reserve benzine is waar ik niet van af weet of is de tankinhoud daadwerkelijk minder?

Ik zit al een tijdje met die vraag want ik heb een 10L jerrycan en ik kan daarmee 2,5x van tanken. Wat dus ook betekent dat er ongeveer 4 á 5 liter in gaat per tankbeurt.

Iemand een idee?
 
Is de tank dan ook daadwerkelijk leeg , of loopt er gewoon niets meer uit ? In dat geval zou misschien de zeef van de kraan niet meer doorlaten op het onderste deel , hetzij omdat de zeef verstopt zit onderop , of hij zit niet helemaal op de kraan
 
Top opmerking, keek laats naar nieuwe kraan en de zeef. Als deze verstopt is dan heb je i.d.d. dit euvel ook. Onderste deel verstopt en dan blijft benzine staan. Drap onder in de tank en bovendeel zeef laat dan wel door (Kisbee heeft geen benzine filter na de tank origineel). De meter op de Kisbee is bij mij ook afwijkend en zou ik eens moeten scherp stellen.