Tankinhoud en verbruik Puch Zip Type 1

Maurice222

New Member
Weet iemand wat de precieze tankinhoud van de Puch Zip Type 1 (tweetakt) is? Ik kan het nergens op het internet vinden en het staat ook niet op de tankdop vermeld.

Het probleem is eigenlijk dat ik om de haverklap moet tanken. Het tanklampje begint na 48km rijden al te branden. Dan moet ik zo’n 2,5 liter tanken. Het verbruik is volgens mijn berekening rond de 1 op 19. Is dit normaal, of heeft mijn scooter een absurd hoog verbruik? Hoe kan ik inschatten hoe lang ik nog kan rijden als het lampje gaat branden?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan de tank inhoud ook zelf na meten.. Alleen moet je wel hier wat moeite voor doen..


Benzine in jerrycans halen en je benzine tank helemaal leeg maken. Neem je een maatbeker van 1 liter.

Doe je steeds 1 liter precies in je maat beter.

Een trechter kan helpen om de benzine makkelijker in de benzine tank te krijgen.

En dan net zo lang door gaan totdat die vol zit. Kan je het niet onthouden hoeveel maatbekers van 1 liter in je tank hebt gedaan, dan schrijf je dit op.

En zo kan je wel erachter komen hoeveel totaal er in de tank gaat. Ik weet dat een peugeot vivacity maar 6 liters heeft en dus 4 liter echte tank inhoud heeft met 2 liter reserve.

In me peugeot kisbee gaat er precies 6,3 liter in.. En dan zit dit prop vol.. Zelf zo gemeten.. Wat de fabrikanten vaak opgegeven is vaak te mooi om waar te zijn.

Deze meet test ga ik ook doen als mijn speedfight 3 2takt klaar is.. Ze zeggen dat er 8 liter in gaat, maar zal het eens testen.
 
Back
Top