SymScooter
New Member
Mijn vrouw heeft een Sym Orbit van 2012 die afgelopen maanden in de schuur heeft gestaan met sleutel erin en contact aan...
Hij deed/doet helemaal niets meer, als je hem op contact zet dan gebeurt er niets (geen lampje of tank pijl) op de dashboard.
Ik dacht accu leeg/defect dus deze opgeladen en nogmaals geprobeerd maar nog steeds niets.
Nieuwe accu besteld maar nog steeds hetzelfde probleem..
Ik heb totaal geen verstand van scooters/motoren maar ben wel een beetje technisch aangelegd dus ik dacht ik ga eens kijken of ik zelf iets kan ontdekken aangezien naar een scooterwinkel rijden geen optie is.
In de ruimte waar de accu zit kwam ik 2 zekeringen tegen, deze gecontroleerd met de multimeter en ze zijn goed.
Toen heb ik de boel los zitten maken en de 12v kabels volgen...
Als eerste komen de kabels onder de bagageruimte uit, gemeten = 12V aanwezig.
Vervolgens gaat het via de pijp aan de linkerkant naar het voren:
Ook hier kan ik 12V meten.
Vanaf hier wordt het gesplitst (als ik het goed heb gezien) naar het contactslot en nog iets anders:
Op beide plekken kan ik 12V meten...
Is het contactslot zelf stuk of is er iets anders aan de hand?
Hij deed/doet helemaal niets meer, als je hem op contact zet dan gebeurt er niets (geen lampje of tank pijl) op de dashboard.
Ik dacht accu leeg/defect dus deze opgeladen en nogmaals geprobeerd maar nog steeds niets.
Nieuwe accu besteld maar nog steeds hetzelfde probleem..
Ik heb totaal geen verstand van scooters/motoren maar ben wel een beetje technisch aangelegd dus ik dacht ik ga eens kijken of ik zelf iets kan ontdekken aangezien naar een scooterwinkel rijden geen optie is.
In de ruimte waar de accu zit kwam ik 2 zekeringen tegen, deze gecontroleerd met de multimeter en ze zijn goed.
Toen heb ik de boel los zitten maken en de 12v kabels volgen...
Als eerste komen de kabels onder de bagageruimte uit, gemeten = 12V aanwezig.
Vervolgens gaat het via de pijp aan de linkerkant naar het voren:
Ook hier kan ik 12V meten.
Vanaf hier wordt het gesplitst (als ik het goed heb gezien) naar het contactslot en nog iets anders:
Op beide plekken kan ik 12V meten...
Is het contactslot zelf stuk of is er iets anders aan de hand?
Last edited: