Hoi ik heb meerdere topics gehad over deze scooter maar vanwege flinke ziekte geen updates kunnen geven etc. Vandaar dat ik nu alles even in 1 topic zet.
Het betreft een sym orbit 50 uit 2011 euro 2
4 takt uiteraard
Staat 15000 op de teller
Rijd zo’n 45 a 50kmh
Tank altijd shell vpower (euro 98)
Klepspeling 0,10 in en uit
Olie goed gevuld 10w40
Toevallig vandaag banden opgepomt wat flink nodig was ging van 40kmh naar wat die nu dus gaat.
Oke nu dus de problemen:
Toeter uit het niets kapot, komt nu ook ratelend geluid bij stuurkap vandaan.
Toerental wisselvallig hier weet ik de oorzaak al wel van omdat de rolletjes wat versleten zijn. Weet alleen niet hoeveel gram erin moet want heb geen weegschaal daarvoor.
Scooter start erg moeizaam kan horen dat de ene keer de bendix niet aangrijpt of zelf niet word aangegrepen terwijl er nog niet zo lang een nieuwe inzit.
Loopt koud stationair goed maar eenmaal opgewarmd wil die af en toe wel uitvallen.
Maakt gorgelend geluid maar alleen als ik gas geef.
Remblokjes zitten op de remechijf zonder dat ik rem en voorrem heeft veel weerstand.
Dat was het denk ik wel zon beetje.
Wil hem nu toch eigenlijk wel opknappen want staat al 2 maand op mp maar verkoopt gewoon niet dus besloten om hem te houden en om te keuren naar geel plaatje
Het betreft een sym orbit 50 uit 2011 euro 2
4 takt uiteraard
Staat 15000 op de teller
Rijd zo’n 45 a 50kmh
Tank altijd shell vpower (euro 98)
Klepspeling 0,10 in en uit
Olie goed gevuld 10w40
Toevallig vandaag banden opgepomt wat flink nodig was ging van 40kmh naar wat die nu dus gaat.
Oke nu dus de problemen:
Toeter uit het niets kapot, komt nu ook ratelend geluid bij stuurkap vandaan.
Toerental wisselvallig hier weet ik de oorzaak al wel van omdat de rolletjes wat versleten zijn. Weet alleen niet hoeveel gram erin moet want heb geen weegschaal daarvoor.
Scooter start erg moeizaam kan horen dat de ene keer de bendix niet aangrijpt of zelf niet word aangegrepen terwijl er nog niet zo lang een nieuwe inzit.
Loopt koud stationair goed maar eenmaal opgewarmd wil die af en toe wel uitvallen.
Maakt gorgelend geluid maar alleen als ik gas geef.
Remblokjes zitten op de remechijf zonder dat ik rem en voorrem heeft veel weerstand.
Dat was het denk ik wel zon beetje.
Wil hem nu toch eigenlijk wel opknappen want staat al 2 maand op mp maar verkoopt gewoon niet dus besloten om hem te houden en om te keuren naar geel plaatje