Sym orbit 2 stottert, trekt langzaam op en is heel onzuinig

H4R0UN

New Member
Ik heb laatst een sym orbit 2 gekocht uit 2015 voor een prijsje met wat problemen.
Het eerste probleem is dat hij even stottert als ik gas geef als ik dan gas loslaat en opnieuw gas wil geven stottert hij weer even voordat hij begint met optrekken.
En trekt hij ook heel langzaam op hij haalt de 45kmpu alleen als ik lang op een recht stuk rijd ik merk ook dat als ik op drempels rijd dat hij dan ook vermogen verliest.
en hij is heel onzuinig hij rijd 1 op 20 terwijl het een 4takt is.

Er zijn een paar dingen aan gebeurt de rollertjes zijn vervangen ( 5,7gram ) heeft een nieuwe V-snaar en de kleppen zijn gesteld.
heb de maat van de hoofdsproeier gecheckt en die was 83 uit domheid heb ik niet meteen gekeken welke maat de stationair sproeier was.

Ik kom er zelf niet uit dus heeft weet iemand wat er mis mee kan zijn laat het me weten.

Advertisement - register to remove this

Een keer compressie meten , geeft meteen een indicatie van de algehele gezondheid . 83 is niet overdreven groot , ik rijdt met een 85 en tegen 1:35 , stationair is dacht ik 32 bij mij.

85/32 is normaal voor een Orbit.
Kom ik weer.... check de pakking tussen spruitstuk en kop. Die dingen scheuren vaak. Is geen afstellen aan.
En check het luchtfilter . zou me niet verbazen als dat helemaal dicht zit. Veel mensen vergeten om de carterontluchting te legen, waardoor de prut vroeg of laat in het luchtfilter terecht komt. Filtertje kost de hele wereld niet, dus ik zou het sowieso vervangen. Nieuwe bougie erin. Luchtschroef op 1,75 slag open. Stationair afstellen en gaan.

85/32 is normaal voor een Orbit.
Kom ik weer.... check de pakking tussen spruitstuk en kop. Die dingen scheuren vaak. Is geen afstellen aan.
En check het luchtfilter . zou me niet verbazen als dat helemaal dicht zit. Veel mensen vergeten om de carterontluchting te legen, waardoor de prut vroeg of laat in het luchtfilter terecht komt. Filtertje kost de hele wereld niet, dus ik zou het sowieso vervangen. Nieuwe bougie erin. Luchtschroef op 1,75 slag open. Stationair afstellen en gaan.
Hey sorry dit is best een late reactie, maar ik heb de spruitstuk pakking gecheckt en dat was nog goed.
Daarna kwam ik erachten dat het luchtfilter inderdaad dicht zat dat heb ik nu opgelost.
Ook heb ik een nieuwe bougie erin gedaan en de luchtschroef goed gezet, stationair afgesteld en hij deed het een stuk beter.
Hij strekt nu weer lekker op verbruikt ook veel minder voor zover ik weet.
Bedankt voor je hulp.

Hey sorry dit is best een late reactie, maar ik heb de spruitstuk pakking gecheckt en dat was nog goed.
Daarna kwam ik erachten dat het luchtfilter inderdaad dicht zat dat heb ik nu opgelost.
Ook heb ik een nieuwe bougie erin gedaan en de luchtschroef goed gezet, stationair afgesteld en hij deed het een stuk beter.
Hij strekt nu weer lekker op verbruikt ook veel minder voor zover ik weet.
Bedankt voor je hulp.
graag gedaan

Back