SYM Orbit 2 stottert bij wegrijden vanuit stilstand

Resident Target

New Member
Beste, ik ben nieuw hier, 32 en net weer in het bezit van een scooter. (SYM Orbit 2)

Toen ik 16 was veel aan 2 takt gesleuteld en dergelijke, maar ik merk nu dat 4takt echt andere koek is.
Mijn setups voor mijn scooter is nu als volgt:

-SLS verwijderd.
-Tecnigas GP4 uitlaat.
-Sproeier 82 in de carburateur.

Het probleem:

Als de scooter warm is, stottert hij bij het wegrijden vanuit stilstand, ik dacht dat het aan de sproeier lag en heb getest tot aan sproeier 96 wat vrij groot was, het probleem werd daarmee wel erger, ik sta op het punt sproeier 80 te proberen maar in het verleden bleek sproeier 82 die er nu al in zit, te arm afgesteld. Hoger resulteerde natuurlijk in te rijk afgesteld.

Kortom, ik krijg de bougiekleur naar mijn idee niet goed en het optrekken gaat met veel gestotter.

Ik hoor graag jullie mening!

Attachments

• 20240930_193939.jpg
    20240930_193939.jpg
    72.1 KB · Views: 5
Advertisement - register to remove this

Hey, met moderne brandstoffen is het tekenen van de bougie niet altijd goed meer.
Dat koffiebruine is heel lastig voor elkaar te krijgen.

Die van jou is lichtgrijs op de elektrode maar de rand is helemaal zwart, dus ik vermoed dat je nog wel een sproeier kleiner mag en dan de gasnaald 1 stand omhoog.

Dat zou ik proberen.

Hey, met moderne brandstoffen is het tekenen van de bougie niet altijd goed meer.
Dat koffiebruine is heel lastig voor elkaar te krijgen.

Die van jou is lichtgrijs op de elektrode maar de rand is helemaal zwart, dus ik vermoed dat je nog wel een sproeier kleiner mag en dan de gasnaald 1 stand omhoog.

Dat zou ik proberen.
Dankje voor je tip! Ik heb uiteindelijk een nieuwe carburateur gekocht en het gestotter is weg

Back