Sym Mio benzinetank zender (vlotter) drijft niet meer

rhermsen

Well-Known Member
De benzinetank zender (met vlotter die in de benzinetank zit) drijft niet meer op de benzine.
De zender doet het verders wel gewoon (~5 ohms bij vlotter boven, ~100 ohms bij vlotter beneden).
De vlotter drijft wel op water, maar dus niet meer op Euro95.

Ik zou graag de vlotter weer normaal laten drijven door een materiaal met een ijzerdraad bij de vlotter te binden.
Maar ik weet even niet wat voor een materiaal voldoende bestand is tegen de benzine.
Weet iemand hier iets voor?
 
Advertisement - register to remove this

Zowiezo GEEN piepschuim , dit lost namelijk op.

Denk dat je beter een andere vlotter erbij aan vast kan knopen of vervangen door een 2e hands / nieuwe
 
Soms wilt het nog wel is lukken om de vlotter wat naar buiten te buigen.

Anders gewoon een nieuwe kopen, niet met piepschuim of een extra vlotter gaan klooien.
Dit kan alleen maar meer schade aanrichten dan dat het nu is.
 
Alleen,

Bedankt voor de feedback.

@Edwin. Ik heb het echt een paar keer geprobeerd, en in water blijft de vlotter wel goed drijven. Het (de) monteren is zeer eevouding en kan bijna niet fout gaan. Zowel op de vlotter als op de tank staan pijltjes die naar elkaar moeten wijzen (><).
Via google kwam ik niemand tegen met een zelfde klacht, dus het zal wel niet zo vaak voorkomen.

Heb wel kunnen vinden dat kurk tegen benzine zou moeten kunnen.
Vanavond maar eens een wijntje lostrekken...
 
En hoe wil je die erop gaan monteren.
En stel je voor dat er een keer een stukje afbrokkeld ?
Dan sta je stil en moet je lopen omdat je sproeier verstopt zit.

Doe het gewoon orgineel dan weet je iedergeval dat het goed is.
 
Hi dion079,

Ik heb een weekje terug een stuk kurk met een ijzerdraadje bij de bestaande vlotter erbij gebonden. Nu werkt de meter wel weer goed.
Mocht er een beetje kurk los komen, dan zal dat ook blijven drijven. Moet dan alleen de tank niet leeg rijden.
 
Back
Top