Je hebt een vacuümbediende brandstofpomp met 3 aansluitingen.
Het vacuüm zelf wordt opgewekt door de motor d.m.v. onderdruk in de cilinder.
(wil zeggen dat zodra de zuiger op en neer gaat d.m.v. kickpedaal of elek-start de vacuüm geactiveerd wordt)
Brandstof loopt vanaf de tank naar de pomp en wordt daarna richting de carburateur gestuurd.
Zoals je het beschrijft lijkt het erop dat de interne afsluitklep van de pomp niet goed meer functioneert.
Zodra er namelijk een vacuüm ontstaat, gaat deze klep automatisch open zodat de brandstof vrij kan doorstromen naar de carburateur/inlaattraject. En blazen heeft niet zoveel nut, je kan er beter flink aan zuigen en dan kijken wat de opbrengst is.
Maar goed, je hebt een gehele nieuwe geplaatst en dan is het nogal vreemd dat de pomp zo reageert.
Het kan uiteraard zo zijn dat de nieuwe pomp stuk is..., het komt wel eens voor maar dan mag je het onderdeel gewoon ruilen.
Een ander euvel welke dit kan veroorzaken is lucht in het systeem!
Dit kan ook een oorzaak/reden zijn waarom de brandstoftoevoer af en toe stagneert.