Sym jet 14 blok gereviseerd , scooter wilt niet starten?

''shu''thefnu''

New Member
Hallo.
ik zit met een probleem over een scooter merk Sym jet 14 E4, Blok gereviseerd te hebben start de scooter niet.
bij info : Geen compressie dat viel me op als ik de kickstarter even in trapte dat ging ook met de hand.

Voor dat ik besluiten het blok te reviseren viel de scooter uit onder het rijden, een lokale dealer gebeld voor in te laden en te taxiën naar huis,
thuis maar eens begonnen met het los draaien van de kop en cilinder, (compressie was er al niet voor dat die uit viel onder het rijden,)
nieuwe cilinder binnen en zuiger, alles weer aan de boven kant in elkaar de kleppen stellen, op de 'T' en nok checken en stellen draai nog een keer na het stellen om te kijken of ze niet afwijken? en jawel hoor stonden weer te ver open, instel 00.04 mm onder en boven, dus er is iets mis denk ik met de kleppen of het blok heeft ergens een lek?

Als er iemand is die ervaring heeft met Sym jet 14 E4 of het blok merk Sym E4 graag een tip of wat ik zou kunnen proberen om een oplossing te kunnen krijgen?

B.V. Dank
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt erop dat je klepsteel of klepstelen krom zijn.
Vaak merk je dit dat elke keer wanneer je kleppen gaat stellen/controleren, je een andere speling meet.
Lijkt er dus op dat de kleppen niet geheel terugkomen in de zitting als ze vrij worden gegeven door de klepstoters, mede ook omdat je geen goeie compressie hebt.

Kijk eens naar onderstaande YT video, misschien helpt je dit:

 
Last edited:
Lijkt erop dat je klepsteel of klepstelen krom zijn.
Vaak merk je dit dat elke keer wanneer je kleppen gaat stellen/controleren je een andere speling meet.
Lijkt er dus op dat de kleppen niet geheel terugkomen in de zitting als ze vrij worden gegeven door de klepstoters, mede ook omdat je geen goeie compressie hebt.

Kijk eens naar onderstaande YT video, misschien helpt je dit:

Hallo. bedankt voor u reactie en ik zou die test met rem reiniger binnen kort even uitvoeren, ik heb namelijk nog een ciaotje staan waar ik het blok van vernieuwd heb binnen en buiten lol. de sym heb ik over gekocht van iemand op marktplaats en blijkt van meerdere eigenaren afkomstige te zijn geweest en totaal geen info of die mensen wel of niet naar een dealer waren geweest of zelf onderhoud hebben uitgevoerd, aangezien ik zo veel mogelijke zelf doe is dit weer een rijkelijke tip van u en daar dank ik voor! :)
 
Back
Top