SYM FISDLE 2 dimlicht kapot

Louissmidss

New Member
Hey allen,

Ik heb een vraag over mijn sym fiddle 2, mij dashboard licht doet het, mijn grote lamp is niet doorgebrand maar mijn dimlichten doe het niet. Als ik de kabels van mijn dimlicht knoppen omdraai werkt mijn licht wel maar alleen als de dimlicht knoppen op uit staan? Toen ik een stukje verder reed ging mijn achterlicht ook kapot. Ik heb het idee dat het komt omdat mijn scooter waarschijnlijk opgevoerd is ( hij rijd rond de 60 max ) . Ik wil hem graag niet naar een scooterzaak brengen omdat ik het idee heb dat het zon klein probleem is. Wie kan mij helpen?

Gegroet
 
Advertisement - register to remove this

kabels van mijn dimlicht knoppen omdraai werkt mijn licht wel
Meet je schakelaar eens door , of hij op allebei de standen door meet , vermoedelijk dat hij op de dimlichtstand niet door verbind . Dat je achterlicht stuk is gegaan is vermoedelijk toeval , heeft niets met het opvoeren en snelheid te maken . Je kan voor de zekerheid de spanning op de fitting meten .
 
Meet je schakelaar eens door , of hij op allebei de standen door meet , vermoedelijk dat hij op de dimlichtstand niet door verbind . Dat je achterlicht stuk is gegaan is vermoedelijk toeval , heeft niets met het opvoeren en snelheid te maken . Je kan voor de zekerheid de spanning op de fitting meten .
Hey, Dank voor het snelle antwoord.

Dus ik meet de spanning ( volt ) op, en als die boven de 12 of richting de 13 zit wat dan? hoe kan ik dat opslossen ( ben bes nieuw met scooters )

gegroet
 
Tussen 12/13 volt , is geen probleem , maar moet niet hoger zijn , maar ik denk dat het een toeval's treffer is , anders zou je koplamp lamp ook door gebrand zijn , evenals je dashboard verlichting. Was dat het geval , en je meet een hoge waarde aan de fitting ( kan soms wel over de 20v zijn) kan het zijn dat de regelaar stuk is . Wat dus NIET jou geval is .
Gaat je verlichting , met of zonder schakelaar , alleen aan als de motor loopt , is het waarschijnlijk wissel stroom , deze komt dan van de stator , ( AC ) , via de regelaar , naar je schakelaar , en loopt ook naar de elektrische choke . Kan je het licht aandoen , als de motor uit is , en contact aan , loopt het via de accu , (DC ) , en is het gelijk stroom .
 
Tussen 12/13 volt , is geen probleem , maar moet niet hoger zijn , maar ik denk dat het een toeval's treffer is , anders zou je koplamp lamp ook door gebrand zijn , evenals je dashboard verlichting. Was dat het geval , en je meet een hoge waarde aan de fitting ( kan soms wel over de 20v zijn) kan het zijn dat de regelaar stuk is . Wat dus NIET jou geval is .
Gaat je verlichting , met of zonder schakelaar , alleen aan als de motor loopt , is het waarschijnlijk wissel stroom , deze komt dan van de stator , ( AC ) , via de regelaar , naar je schakelaar , en loopt ook naar de elektrische choke . Kan je het licht aandoen , als de motor uit is , en contact aan , loopt het via de accu , (DC ) , en is het gelijk stroom .
Update, mijn dashboardlicht is nu ooknkapot maar dat kan ook zijn omdat ik de kabels andersom had gedaan. Ik had een tweedehands ( werkende) Koplamp aangeschaft van een nieuwer model, en toen ik het onderste lampje vervangde brandde die gelijk door.
 
Back
Top