Sym fiddle 2 slaat niet aan.

modderhapper

New Member
Tijdens het rijden scooter sym fiddle 2 e5 2021 met carberateur en 3 regelkleppen uit gevallen.
Scooterdaad het goed geen inhouden hikken of wat dan ook. Ik liet het gas los vanwege een stoplicht en de scooter smoort en viel uit.
Niet aan te krijgen wat ik ook proberen, geen storingslampje.
thuis gekomen carberateur gereinigd.(ik heb eerder gehad dat de vlotterbleef hangen)
niet starten na het reinigen, maar wel constand storingslampje branden.Dus beetje remmen reiniger geïnjecteerd tijdens starten niets gebeurt er.
Bougie eruit deze vonkt.
Bougie en bobine gewisseld had ik nog liggen.
Tps-sensor doorgemeten dit is volgens de waarden. Toerentalsensor gemeten 121ohm
spoelen ook maar gelijk doorgemeten alle drie 2,3 ohm. Alle stekkers gecontroleerd niets te vinden.

Klepspelling is goed.
Compressie kan ik niet goed meten heb een oude meter die ik niet vertrouw.
Ikeppen gaan goed open.

wat zou het kunnen zijn?
Heeft iemand een idee?

Ik heb geen uitleesapparaat.
Ik kan wel een scoop komen.
 
Advertisement - register to remove this

Als ik het goed heb heeft deze scooter een ECU-clc van Dellorto.

Knippert het motormanagementlampje of brandt dit constant?
Indien het knippert, hoeveel knippers tel je tussen elke pauze?
Post automatically merged:

na het reinigen, maar wel constand storingslampje branden.
Had je op dat moment wel de tps, de luchtklepjes en de elektrische choke aangesloten?
 
Diezelfde gedachte had ik ook. Spark
Ik dacht ook dat de ecu is defect.
Door het constand brandt lampje.

Maar waarom dan wel vonkende bougie?
Waarom geen ploffen als remmenreiniger inspuit. Helemaal niets, als hij niet optijd vonkt dan verwacht ik wel ploffen.

Ik ga hem maar laten uitlezen.
Ik heb zelf geen uitleesapparaat voor scooters.
 
Sla hij dan niet aan. brute kracht
Want wat ik niet wil, is brandstof en geen ploffen. Nu kan het een verborgen vonk zijn, maar bougie en bi
bobine omgewisseld.

Ik zou een noodloop en lampje bij lambdasonde met knippercode 4 verwachten.

Ik zie op de sticker die bij constant branden staat dat de zelfkalibratie mislukt is .

wat dat betekent weet ik niet maar vermoed dat het komt door lang starten zonder aanslaan.
 
Last edited:
Back
Top