modderhapper
New Member
Ik heb een uitdaging met mijn fiddle 2 uit 2021 het is een euro 5. Carberateur met 3 regelkleppen.
De uitdaging van het scooteren gaat haperen met gasgeven. Hield in smorde soms bijna.
Met spiegel in de Carberateur onderzocht en de gasschuif bleef hangen/ haperen.
Carberateur gereinigd. Er zat vuil in de vlotterkamer.
klepspelling gecontroleerd en bougie vervangen samen met bobine.
probleem was zo goed als weg. Soms leek het even of hij het ligt deed maar moeilijk waar te nemen.
Paar weken later ongeveer 1500 km weer de zelfde uitdaging alleen minder heftig.
Carberateur gereinigd met ultrasoon.
gasschuif zitten krasjes dus vuil in carburateur zand. Luchtfilter opnieuw gemonteerd. Alles schoon gemaakt.
Brandstoffilter vervangen.
Nu heb ik geen vermogen.
Happert soms ligt zeg maar schommelen.
Bougie is duidelijk grijs dus te arm.
Sproeiers alles is schoon.schommelt soms wel soms niet, vermogen is minder. Mengsel te arm vermoed ik gezien de bougie.
Regelkleppen 1 voor 1afgesloten geen verschil.
wat kan het zijn.
De uitdaging van het scooteren gaat haperen met gasgeven. Hield in smorde soms bijna.
Met spiegel in de Carberateur onderzocht en de gasschuif bleef hangen/ haperen.
Carberateur gereinigd. Er zat vuil in de vlotterkamer.
klepspelling gecontroleerd en bougie vervangen samen met bobine.
probleem was zo goed als weg. Soms leek het even of hij het ligt deed maar moeilijk waar te nemen.
Paar weken later ongeveer 1500 km weer de zelfde uitdaging alleen minder heftig.
Carberateur gereinigd met ultrasoon.
gasschuif zitten krasjes dus vuil in carburateur zand. Luchtfilter opnieuw gemonteerd. Alles schoon gemaakt.
Brandstoffilter vervangen.
Nu heb ik geen vermogen.
Happert soms ligt zeg maar schommelen.
Bougie is duidelijk grijs dus te arm.
Sproeiers alles is schoon.schommelt soms wel soms niet, vermogen is minder. Mengsel te arm vermoed ik gezien de bougie.
Regelkleppen 1 voor 1afgesloten geen verschil.
wat kan het zijn.