Sym fiddle 2 geen vermogen

modderhapper

New Member
Ik heb een uitdaging met mijn fiddle 2 uit 2021 het is een euro 5. Carberateur met 3 regelkleppen.

De uitdaging van het scooteren gaat haperen met gasgeven. Hield in smorde soms bijna.

Met spiegel in de Carberateur onderzocht en de gasschuif bleef hangen/ haperen.

Carberateur gereinigd. Er zat vuil in de vlotterkamer.
klepspelling gecontroleerd en bougie vervangen samen met bobine.
probleem was zo goed als weg. Soms leek het even of hij het ligt deed maar moeilijk waar te nemen.

Paar weken later ongeveer 1500 km weer de zelfde uitdaging alleen minder heftig.
Carberateur gereinigd met ultrasoon.
gasschuif zitten krasjes dus vuil in carburateur zand. Luchtfilter opnieuw gemonteerd. Alles schoon gemaakt.

Brandstoffilter vervangen.

Nu heb ik geen vermogen.
Happert soms ligt zeg maar schommelen.
Bougie is duidelijk grijs dus te arm.
Sproeiers alles is schoon.schommelt soms wel soms niet, vermogen is minder. Mengsel te arm vermoed ik gezien de bougie.

Regelkleppen 1 voor 1afgesloten geen verschil.

wat kan het zijn.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi symmie sproeier is een 85.
Scooter liep een tijd goed. Dus verwacht niet dat het daar aan licht heb nog een 90 liggen.

ga toch maar weer de klepspeling controleren. Ook al heb ik ongeveer 1000km geleden gecontroleerd.
 
Ik heb alles gedemonteerd om te reinigen dus geen rubber in de carberateur cleaner. Ik heb de solenoides even afgesloten filtertje eraf en dicht gemaakt geen verschil. Solenoides werken ze gaan open en dicht. Hoe check ik de werking van de choke?

Ik ga zaterdag de kleppenstellen.
 
Even een update. Kleppen gesteld, sproeier gewisseld voor een 90. De bougie was echt grijs bijna wit dus echt arm. Gereden geen verschil even blijven rijden dan ga ik de bougie weer checken. Choke nog niet gecontroleerd. Je merkt wel duidelijk dat je choke koud werkt.
 
Even weer een update de scooter is nog niet zoals hij moet zijn de ene keer trekt hij harder dan de andere keer. De ene keer ga ik de brug met 50 plus om hoog de andere keer met 40 km. 1 keer een storingslampje gehad bijzonder toen ging alles voor de wind. 1 keer sloeg hij af na starten daarna niet meer starten. Bougie eruit kurk droog. Tankklep reageerde met zuigen aan de slang. Even scooter heen en weer. Hij starte weer waarschijnlijk vlotternaald die bleef hangen.
Wordt vervolgd.

Ik vermoed zelf dat er toch een solenoid niet helemaal sluit. Die lucht naar het spruitstuk laat.
 
Back
Top