Sym Allo gt start niet

magmion

New Member
hoi!

Mijn Sym Allo Gt wil niet meer starten. Heeft heel even stil gestaan (1,5 week). deed daarna niets meer. Accu is het niet, die is getest.

kickstarter en elektrisch starten lukt beide niet.

Het geluid wat hij maakt als ik hem wil starten kan ik als volgt het best omschrijven:

er zijn van die baby knuffeltjes, dan kan je aan een touwtje trekken en dan gaat het touwtje langzaam naar binnen gepaard met een muziekje. Mijn scooter maakt een soortgelijk geluid als het uittrekken van zo'n touwtje. Zacht, snel tikkend, zo'n 1,5 seconde voordat ik niets meer hoor.

iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

De accu die oorspronkelijk in de Allo zat, doet het wel in m'n GTS scooter.
De accu die die in mijn GTS zit doet het niet in de Allo.

Kan het zijn dat dat ook niets zegt? Excuses voor m'n onwetendheid :smile:, ik probeer het allemaal een beetje te begrijpen en te zoeken op de forums.
 
Aha oke, nee dat is wel een prima manier van testen. Veel mensen meten het voltage van de accu, en denken dat ze dan goed zijn, vandaar. Het voltage van de accu zegt niets over hoe veel capaciteit hij nog heeft. ;)
 
Kijk als eerste eens of je een vonk hebt , en als je start of kickt , er benzine uit de slang komt die op de carb zit ( deze even loshalen , en in een potje hangen )
 
Kijk als eerste eens of je een vonk hebt , en als je start of kickt , er benzine uit de slang komt die op de carb zit ( deze even loshalen , en in een potje hangen )
Ik heb er net een nieuwe bougie ingezet, oude was behoorlijk zwart. De motor gaat nu wel heen en weer alleen geeft niet toe.

Ik heb hem even goed open gehad, buddy eraf etc. Los van dat hij bezaaid is met opgedroogd modder van binnen, geeft de oliemeter in de motor geen olie aan. Kan dat ook de hoofdoorzaak zijn? Lang stilstaan + geen olie?

Als de olie bijgevuld is het slangetje de volgende stap.

Dank!
 
Ik neem aan dat hij niet heeft staan te lekken , dus je hebt met te weinig olie gereden de laatste keren . Hierdoor kan je schade hebben , aan zuigerveren ,cilinder . Maar zou eerst eens bijvullen , en dan naar toevoer benzine kijken . Wil hij dan nog niet starten , even met remmen reiniger proberen , in de inlaat te spuiten , van de carb . Daarna compressie meten .
 
Back
Top