Vind het wel vreemd dat deze niet past en/of niet correct werkt.
Maar goed, ik ben ook geen helderziende en heb nu ook erg m'n twijfels of dat het wel code 130/131 betreft.
Wellicht wel, maar als ik kijk naar de sticker in je helm compartiment zie/lees ik wat anders.
carburetor start-up enrichment valve fault

, staat ook in beginpost te lezen!
Letterlijk vertaald word dit dan, ''carburateur start verrijkingsklep fout'' wat dus inhoudt dat het met de elektrische choke van doen heeft. Maar de elektrische choke staat helemaal niet in verbinding met de ECS/ECU, wat het dus nog vreemder maakt.
Hieronder een schema/overzicht van Peugeot, deze (4T) hebben ook het nieuwe Sym motorblok er onder hangen i.c.m. het Dellorto systeem. Choke niet in het systeem, maar accu wel!?
Dit even ter info hoor, en mooi dat de verkoper niet moeilijk doet over het terugsturen en de terugbetaling, hiervoor kun je dus de originele die je (waarschijnlijk) nog in bezit hebt laten aanpassen.
We lezen/horen het wel hoe de upgrade is verlopen, over het algemeen werkt dit (software aanpassen) perfect is (inmiddels ook) mijn ervaring.
Ik heb destijds met genoeg verkopers van zo'n ECU gebeld.
De meeste gaven aan dat het niet werkt bij de mijne tenminste, en ook dezelfde nummers erop.
Ze zijn geschikt voor andere type scooters was hun antwoord.
1 verkoper zei zelfs dat hij het geprobeerd had en de bedrading weg gebrand was, maar dat moet ik dan maar geloven, of niet?
@Bulldog, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat originele Dellorto ECS/ECU units met identieke nummercodering niet werken! Evenmin is dat de bedrading zomaar spontaan kan verbranden!
Het gehele spul is beveiligd d.m.v. zekeringen, niet alleen extern maar ook intern, bovendien komt er maar 12 Volt gelijkspanning op te staan bij het inschakelen van het contactslot dus!?
Zodra de motor loopt gaat ook het wisselspanningscircuit wat doen, ook hier zit een beveiliging tussen in de zin van de spanningsregelaar. De enige factor die dit kan veroorzaken is een zekering van een verkeerde amp.
Of er zit ergens een kortsluiting in het circuit, de plus en mindraad maken dan contact met elkaar waardoor de zwakstroombedrading schade kan oplopen.