Sym Allo 2010 valt uit

lars.vdboogert

New Member
Hallo,
Ik heb een Sym Allo uit 2010 met ongeveer 26.500 kilometer uit de teller, maar heb een probleem en ik heb geen flauw idee meer waar het vandaan komt. Laatst was mijn luchtfilterhuis gebroken maar deze heb ik vervangen en daarna is dit probleem ontstaan. Als de scooter namelijk koud is valt hij vaak uit het niets uit terwijl ik aan het rijden ben, maar als die warm is is er geen probleem. Als het buiten vochtig is doet de scooter het nog slechter en stottert hij ook. De scooter start eigenlijk nog helemaal goed maar valt stationair af en toe ook uit. Ook heb ik een paar keer een harde knal gehad uit de uitlaat als de scooter uitviel, ik verwacht dat dit naontbranding was. Ik heb de choke al vervangen maar het probleem blijft nog steeds aanhouden. Nu heb ik geen idee meer wat het probleem kan zijn dus vraag ik jullie of jullie enig idee hebben?
 
Advertisement - register to remove this

Al eens de kleppen gesteld (4takt ?) of nieuwe bougie geprobeerd , of bougiekabel en kap .
Denk dat het toeval is dat het na het filter gekomen is , en heb je nadat hij uitvalt wel gelijk een vonk ? Even proberen met een reserve bougie , hoef je de oude er niet uit te draaien , als hij gelijk weer start hoef je dit niet te doen .
 
Denk dat het toeval is dat het na het filter gekomen is
Tenzij het nieuwe luchtfilterhuis een andere luchtweerstand heeft dan beinvloed dat het brandstofmengsel.
Dus dit wordt te rijk bij een grotere luchtweerstand of te arm bij een lagere luchtweerstand.
De kleur van je bougie kan je dit vertellen !
 
Tenzij het nieuwe luchtfilterhuis een andere luchtweerstand heeft dan beinvloed dat het brandstofmengsel.
Dus dit wordt te rijk bij een grotere luchtweerstand of te arm bij een lagere luchtweerstand.
De kleur van je bougie kan je dit vertellen !
Ik heb gisteren met een garage gebeld, en zij vertelde inderdaad ook dat ik naar de bougie moest kijken. Dus dat gedaan maar zag er gewoon goed uit en de bougie vonkt ook nog goed. Het luchtfilterhuis zou de goede weerstand moeten geven..
 
Back
Top