Sym Allo. Veer steekt uit bij de inlaatklep, geen klepspeling mogelijk.

432

New Member
Hallo, bij het na zien van de kleppen zag ik dat er een veer uitsteken wat mij niet normaal lijkt. 1 haakje steekt uit en een ander haakje hangt aan de klep en drukt het naar beneden.

Ik heb altijd aan 2-takt scooters gesleuteld, het was dan ook de eerste keer dat ik de kleppen ging controleren bij een 4-takt maar deze veer wat er uitsteekt lijkt mij toch niet normaal?

De veer houd ook constant de klep naar beneden gedrukd zodat het onmogelijk is om de klepspeling te controleren. Hoever je dat klein boutje ook maar uit draaid, daar krijg je geen maatspateltje tussen. De klep blijft helemaal gesloten door de druk van de veer wat op de foto te zien is.

De vliegwiel heb ik juist gedraaid aan het streepje bij de T gelijk met het "pijlje" op het blok.

Doe ik iets verkeerd of is er iets mis met dat veer?
Het zit er ook een beetje scheef op, kan dat kwaad?

De scooter heeft 4000Km op staan.

raDIXcr.jpg


hffEUfF.jpg


qwaZypo.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat die veer eruit is geschoten, uit dat huis.. Lijkt wel aan de onder rand waar het schroefdraad zit van het inspectie luikje dat er een stukje uit je carter is gekomen door die veer..

Ik heb dat systeem met die veer nog bij geen andere 4-takt scooter gezien.. Vind het erg appart.
 
..Dit hoort zo ... het is een Sym blok met de bekende 6 deukjes .

Als je de kleppen wil stellen , haal je het haakje los wat over de klephevel zit , na het stellen , plaats je het het haakje terug over de klephevel. ( het haakje wat het dicht`s bij het 4 kante (stel)boutje zit ).
 
Back
Top