Suzuki TSX komt niet op snelheid en toeren

Eltingk

Well-Known Member
Hallo, ik heb een probleem met mijn suzuki TSX ik heb er net veel nieuwe onderdelen opgezet, proma uitlaat, 21 mm mallosi, en 70 cc cilinder alleen heb nu een probleem. Hij komt namelijk niet op toeren, als hij stationair loopt (dit doet hij wel) dan komt hij tot ongeveer zesduizend toeren en bij het rijden komnt hij niet over de 3 duizen toeren.

Ik heb wel een vermoeden waardoor het komt maar weet niet of dit kan, ik denk namelijk dat het komt doordat het olie pompje er nog wel opzit maar ik die niet meer gebruik dat hij nu lucht in plaats van olie aanzuigt, kan dit kloppen zo ja hoe maak ik dit zodat hij di tniet meer doet en zo nee wat kan er dan aan de hand zijn

Alvast bedankt

Gr,
 
Advertisement - register to remove this

Hetzelfde probleem..

Ik heb ook een tsx en heb hetzelfde probleem.
Maar ik gebruik mn olietank nog wel.
Er zit een 50cc standaard op met een 16mm carb en 105 sproeier.
Hij rookt behoorlijk erg en mn cilinder wordt ook snel heet.
En ook geen vermogen, na 7000 toeren valt ie terug en gaat niet boven 6000 stationair. Rijdend wil ie al helemaal niet in de toeren (2/3000)
Wie weet hoe dit is te verhelpen ?

Gr Athan
 
@ eltingK , wat je moet doen is de aansluiting van de cilinder naar de oliepomp gewoon afsluiten , mooiste is pijpje eruit , draad tappen en een boutje erin draaien met loctite , echter kan het ook door een stukje slang te laten zitten en die dicht te maken door een boutje wat er precies in past , beetje siliconepakking eraan oid ,moet goed dicht zijn.

verder is de carburateur afstelling ook erg belangrijk , zorg dus dat je met een te grote sproeier begint , de gasnaald gewoon in het midden zetten of de clip op het 2e gleufje van onder.

ook de luchtstelschroef even dicht draaien en dan 1,5 slag open zetten. de luchtstelschroef zit meestal achterop de carb.

ook is de tandwielverhouding belangrijk , daarmee moet je even expirimenteren , mischien is ie nou wel te zwaar.

@Athan tsx :

dit is gewoon een kwestie van afstellen , dat roken kan bijv. komen door slechte olie , en/of een volgekoolde uitlaat..

verder zit er in een tsx std cilinder ook totaal geen vermogen.
 
Back
Top