Kijk of je luchtfilter helemaal goed zit en geen valse lucht trekt. Zet de luchtschroef op 1,5 slag. Indraaien en dan 1,5 rondje uitdraaien. Carburateur schoonmaken en originele sproeier erin. Electrische choke nakijken of deze goed gemonteerd zit en het pinnetje goed in het gaatje in de carb valt, en aansluiten. Dan goed stationair afstellen met een warme motor. Eerst stationair een stuk indraaien, starten, stukje rijden zodat ook de choke (aangesloten) dicht is en dan afstellen zodat ie mooi regelmatig loopt en de koppeling niet pakt.
Als je zonder choke aangesloten rijdt, staat je choke in principe "los". Hij wordt niet echt open getrokken of dichtgedrukt, dat geeft vaak wisselende en stotterende resultaten met een goed afgestelde carburateur. Als je helemaal zonder choke rijdt trek je (valse) lucht en extra benzine door je chokegat.
Als ie niet wilt starten/rijden met de luchtfilter helemaal origineel, carburateur schoon, en met originele maat sproeier en de stationairschroef een stuk ingedraaid, dan is er wat anders mis.