Supertech 200 Watt Versterker aansluiten..

Aerox_nTr

Well-Known Member
Ik heb net een versterker gekocht:
De Supertech 200 Wattz uit de Kijkshop, alleen nu heb ik 1 probleem:
Ik heb geen flauw idee hoe ik hem aan moet sluiten.
Nou wou ik aan julie vragen of jullie er ervaring mee hebben, en hoe ik hem duzz aan moet sluiten!...
Hier een beetje een onduidelijke foto van de draden:

Afbeelding%20116.bmp


v.l.n.r:
Rood | Zwart | Oranje | Groen | Grijs | Grijs | Bruin |
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb al 1 zekering doorgefikt...
Greetz
 
Advertisement - register to remove this

Rooie en Oranje tegerlijk op de plus douwe
zwarte op de min, de rest is voor als je het wil aansluite op een auto radio maar als je een mp3 speler heb oid zou ik gewoon een tulip naar jack kabeltje halen bij de electro boer
 
Krijg toch echt een boekje erbij, heb ik ook gehad toen ik hem kocht, staat zelfs mooi in het nederlands hoe het moet.
En ja eerste 3 draden moet je aansluiten, dat zijn dus de rode, oranje en zwarte. Rood en Oranje aan op je + (plus), en de zwarte gaat op je - (min). Met de andere draden kan je je boxen aansluiten dat doe je dus als het volgende (als je dus niet de andere aansluiting gebruikt waar je ze in kan klikken)

V.l.n.r

Rood --> accu + (plus)
Oranje --> accu + (plus)
Zwart --> accu - (min)
Groen --> Linker speaker + (plus)
Grijs (1) --> Linker speaker - (min)
Grijs (2) --> Rechter speaker - (min)
Bruin --> Rechter speaker + (plus)
 
Mini-g said:
Krijg toch echt een boekje erbij, heb ik ook gehad toen ik hem kocht, staat zelfs mooi in het nederlands hoe het moet.
En ja eerste 3 draden moet je aansluiten, dat zijn dus de rode, oranje en zwarte. Rood en Oranje aan op je + (plus), en de zwarte gaat op je - (min). Met de andere draden kan je je boxen aansluiten dat doe je dus als het volgende (als je dus niet de andere aansluiting gebruikt waar je ze in kan klikken)

V.l.n.r

Rood --> accu + (plus)
Oranje --> accu + (plus)
Zwart --> accu - (min)
Groen --> Linker speaker + (plus)
Grijs (1) --> Linker speaker - (min)
Grijs (2) --> Rechter speaker - (min)
Bruin --> Rechter speaker + (plus)

Heb em ook gehad, speaker aansluiting zit op andere kant tog?
 
oranje moet je laten onderbreken met je contact, anders blijft die maar eletriek verbruiken :p (als ge uw scoot aflegt en ge legt rood en oranje gewoon aan elkaar dan blijft hij wel aanliggen, dus daarom moet oranje bij het contact)
 
Duf said:
oranje moet je laten onderbreken met je contact, anders blijft die maar eletriek verbruiken :p (als ge uw scoot aflegt en ge legt rood en oranje gewoon aan elkaar dan blijft hij wel aanliggen, dus daarom moet oranje bij het contact)


dan staat je versterker altijd aan bij contact aan

gewoon schakelaartje plaatsen

zo staat het ook in de beschrijving
 
franky said:
dan staat je versterker altijd aan bij contact aan

gewoon schakelaartje plaatsen

zo staat het ook in de beschrijving

en als je dan vergeet je schakelaartje af te leggen? :p

kan je idd tussen contact nog es schakelaartje zetten voor de zekerheid :D
 
Duf said:
en als je dan vergeet je schakelaartje af te leggen? :p

kan je idd tussen contact nog es schakelaartje zetten voor de zekerheid :D


ja via contact en schakelaartje
dat is opzich goeie

maare schakelaartje vergeet je niet hoor .. anders is het zon tyfusherrie in je achtertuin :P
 
op je contact zit een draad die met contact aan en motor uit stroom doorlaat en met contact uit niet

deze draad doorknippen

kroonsteentje ertussen met een aftakkingkje naar je versterker
 
Mini-g said:
Krijg toch echt een boekje erbij, heb ik ook gehad toen ik hem kocht, staat zelfs mooi in het nederlands hoe het moet.
En ja eerste 3 draden moet je aansluiten, dat zijn dus de rode, oranje en zwarte. Rood en Oranje aan op je + (plus), en de zwarte gaat op je - (min). Met de andere draden kan je je boxen aansluiten dat doe je dus als het volgende (als je dus niet de andere aansluiting gebruikt waar je ze in kan klikken)

V.l.n.r

Rood --> accu + (plus)
Oranje --> accu + (plus)
Zwart --> accu - (min)
Groen --> Linker speaker + (plus)
Grijs (1) --> Linker speaker - (min)
Grijs (2) --> Rechter speaker - (min)
Bruin --> Rechter speaker + (plus)

die groen tot en met bruin is voor als je autoradio geen tulipaansluiting heeft en dan sluit je de draden die vanuit je autoradio naar normaal de speakers die zet je dan op die 4 kabels en dan de speakers aan de andere kant van je versterker ;)
 
franky said:
op je contact zit een draad die met contact aan en motor uit stroom doorlaat en met contact uit niet

deze draad doorknippen

kroonsteentje ertussen met een aftakkingkje naar je versterker
ik tap het af van de draad die naar de schakelaar van de claxon gaat....

vind ik zelf i.i.g. het makkelijkst, alles gaat alleen maar aan met contact!
 
Nou we het toch over versterkers hebben

Sluit topicstarter deze aan op? Speaker set bij tv oid? of op pc boxjes?:P

Ben benieuwd of zo'n ding aangesloten kan worde op gekke pc boxjes 8) aangezien daat geen + en - kant opzitte ^^

Edit: Auto radio dus lees ik net :*
 
Back
Top