subframe-rubbers?

Cipher

Well-Known Member
Ik lees regelmatig wat over subframe-rubbers, vooral dat ze kapot zijn en trillingen veroorzaken.
Maar ik ben nog nooit rubbers tegen gekomen bij mn subframe, of de ophanging van het carter.

Klopt het dat deze niet op mijn F-50 zitten? Waar zitten ze normaal, en wat is precies hun functie?
 
Advertisement - register to remove this

Maar waar zouden die moeten zitten, en wat is de bedoeling van die dingen?

Als ze aan de onderkant van je frame zitten, en je subframe hier tegen aan komt wanneer je achterveer volledig inveert, dan heb ik ze wel. Maar wat die dan met trillingen bij het optrekken te maken zouden kunnen hebben 8P
 
@ nrg zitten er rubbers om een soort spie (die deel uit maakt van het subframe) die dan weer valt in een buis in het frame.... en zo trillingen op kan vangen... ook zit er een op de plek wat tom zegt....

ben niet egt bekendt met F-50 dus daar kan ik je ook geen tips of raad tover geven ;)

greetz
 
@Tom
Hm.. die zit er bij mij dus niet..
Aan mn frame zit een korte horizontale buis waar de 2 ophangpunten van mn karter omheen passen. Daardoor zit een lange bout, maar verder geen rubbers.
 
bij mij zitten ze in het subframe van me ark. Ik heb eens zonder gereden en dat gaf stoten onder hetframe, op het moment dat het blok omhoog kwam met gasgeven. Met die rubbers niet.

Ook zat er bij mij een veer in, mss heb ik wel de verkeerde rubbers voor me hoor :p
En ik heb destijds gewoon nieuwe gekocht @ de plaatstelijke dealer, waren wel duur :| 5 eurie per stuk.
 
Back
Top